رقابت دانش‌آموزان در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کشوری
کد خبر: 3980742
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹

رقابت دانش‌آموزان در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کشوری

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مرحله مقدماتی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور از ابتدای تیر آغاز شده و تا دهم همین ماه ادامه دارد.

رقابت دانش‌آموزان در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کشوریعلی مهدوی خواه، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان با حضور بیش از یک میلیون نفر در مرحله آموزشگاهی آغاز و پس از طی مراحل شهرستانی و مقدماتی استان، مرحله نهایی استان در روزهای دوم و سوم تیرماه برگزار شد.

وی ادامه داد: در مرحله شهرستانی 250 هزار نفر به رقابت پرداختند که از این تعداد 3500 نفر به مرحله مقدماتی استان راه یافته و پس از رقابت، تعداد 415 نفر به مرحله نهایی استان راه پیدا کرده و از این تعداد 74 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

مهدوی خواه افزود: در مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان، داوران بین‌المللی و برجسته کشوری، اساتیدی مانند حکیم باشی، بیژنی، شاکرنژاد و... به داوری پرداختند و در مجموع در بخش بانوان 24 نفر و در بخش آقایان 32 نفر داوری این دوره را بر عهده داشتند.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: این دوره از مسابقات در بخش آوایی و پژوهشی در 14 رشته ویژه پسران شامل قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ 10 جزء، 20 جزء ، 5 جزء، حفظ کل و حفظ عمومی، اذان و مداحی نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشای نماز، احکام و تفسیر و در 12 رشته ویژه دختران به جز مداحی و اذان است.

وی تصریح کرد: مرحله مقدماتی کشوری این دوره از مسابقات از اول تیرماه آغاز شده و تا 10 تیرماه در حال برگزاری است.

مهدوی خواه اظهار کرد: مرحله نهایی کشوری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش آوایی نیز به میزبانی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی از 25 تیر آغاز و تا 30 تیرماه در بخش دختران و پسران به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی ابراز کرد: این دوره از مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی شامل رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ 10 جزء، 20 جزء ، 5 جزء، حفظ کل و حفظ عمومی، اذان و مداحی است.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: بخش پژوهشی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در مرحله کشوری در مرداد ماه و به میزبانی آموزش و پرورش استان سمنان برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر کلاس‌های آموزشی و تقویتی ویژه 74 دانش‌آموز راه یافته به مرحله کشوری در حال برگزاری است که امیدواریم بار دیگر شاهد درخشش دانش‌آموزان خراسان رضوی در این دوره از مسابقات باشیم.

انتهای پیام
captcha