شناسایی 365 بیمار مبتلا به کرونا در سمنان
کد خبر: 3988440
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

شناسایی 365 بیمار مبتلا به کرونا در سمنان

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان از شناسایی 365 مبتلای جدید طی شبانه‌روز گذشته در استان خبر داد و گفت: با شناسایی این بیماران، شمار مبتلایان به کروناویروس در این استان از ابتدای بحران کرونا تاکنون به 48 هزار و 239 نفر رسید.

شناسایی 365 بیمار مبتلا به کرونا در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته پور، معاون سیاسی و امنیتی استاندار امروز 13 مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای شیوع بحران کووید۱۹ تاکنون در مجموع یک‌هزار و 193 نفر در این استان قربانی این ویروس شدند اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته 365 مبتلای جدید در استان شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: با شناسایی این بیماران، شمار مبتلایان به کروناویروس در این استان از ابتدای بحران کرونا تاکنون به 48 هزار و 239 نفر رسید.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به ترخیص 68 بیمار کرونایی پس از کسب سلامتی در شبانه‌روز گذشته اظهار کرد: تاکنون افزون بر 12 هزار 387 بیمار بستری شده پس از بازیابی سلامتی خود با حال عمومی مناسب از بیمارستان‌های هر دو دانشگاه استان ترخیص شدند.

خجسته‌پور با اشاره به شمار بستری‌های فعلی در مجموعه تحت پوشش هر دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود یادآور شد: در حال حاضر در مجموع 540 بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های استان بستری هستند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان با تاکید بر اینکه از 48 هزار و 239 بیمار مثبت کرونایی در مناطق تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود در مجموع 36 هزار و 435 نفر از مبتلایان قطعی به صورت سرپایی شناسایی شدند از عموم شهروندان استان خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و اجتناب از حضور در هرگونه دورهمی به یاری مدافعان سلامت برای مقابله موثرتر با این همه‌گیری بشتابند.

به گفته وی؛ از هشت شهرستان استان دو شهرستان در وضعیت زرد، یک شهرستان در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

انتهای پیام
captcha