ثبت 250 موسسه و خانه قرآنی البرز در سایت تلاوت
کد خبر: 3996175
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

ثبت 250 موسسه و خانه قرآنی البرز در سایت تلاوت

رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز گفت: 250 موسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی استان در سایت تلاوت به ثبت رسیده‌اند.

ثبت 250 موسسه و خانه قرآنی البرز در سایت تلاوت

جواد ملازاده، رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به ثبت 250 خانه قرآن استان در سایت تلاوت، اظهار کرد: این خانه‌های قرآن در مناطق شهری و روستایی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه مجوز مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت با مراجعه به سایت تلاوت و تکمیل فرایند مربوطه از سوی سازمان دارالقرآن کریم صادر می‌شود، افزود: فعالیت مؤسسات، خانه‌های قرآنی شهری و روستایی گام مؤثری برای تقویت فعالیت‌ها، شناسایی استعدادهای قرآنی و پرورش حافظان و قاریان قرآن کریم است.

این مسئول برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن کریم در رشته‌های مختلف، برگزاری مسابقات قرآنی و برگزاری کلاس‌های تربیت‌معلم را از فعالیت‌های مؤسسات و خانه‌های قرآنی البرز ذکر کرد و گفت: درحال حاضر یشتر آموزش‌ها و فعالیت‌های قرآنی با محوریت مساجد انجام می شود و از امکانات مساجد استفاده می‌شود لذا به موازات فعالیت مساجد، خانه‌های قرآنی نیز باید مورد توجه قرار بگیرند و بودجه‌ای جهت تجهیز و پشتیبانی از آنها اختصاص یابد.

ملازاده با تاکید براینکه تقویت موسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی می‌تواند به گسترش و نشر قرآن در جامعه کمک کند، افزود: درحال حاضر بیشتر خانه‌های قرآن در این استان از سوی مردم مورد حمایت قرار می‌گیرند و انتظار می‌رود که حمایت‌های مالی دولت از فعالیت‌های قرآنی و موسسات قرآنی جدی‌تر باشد.

رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز در پایان راه سعادت و خوشبختی را مطالعه و درک مفاهیم قرآنی دانست و گفت: باید خواندن و حفظ قرآن را در جامعه گسترش دهیم و تقویت خانه‌ها و موسسات قرآنی یکی از راه‌های رسیدن به این هدف است.

 

انتهای پیام
captcha