شرکت 220 هزار نفر در مسابقات قرآنی و طرح مصباح‌الهدی مازندران
کد خبر: 4004779
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷

شرکت 220 هزار نفر در مسابقات قرآنی و طرح مصباح‌الهدی مازندران

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران، گفت: بیش از ۲۲۰ هزار نفر در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز و طرح سراسری مصباح‌الهدی و جشنواره‌ها مشارکت داشتند.

شرکت 220 هزار نفر در مسابقات قرآنی و طرح مصباح‌الهدی مازندرانمحمود تنها، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: اداره امور قرآنی، عترت و نماز آموزش و پرورش استان مازندران در سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹ مسابقات، جشنواره ها، و پویش‌های فرهنگی - قرآنی متعددی برگزار کرد که هدف از این برنامه‌های فرهنگی انتقال مفاهیم نورانی قرآن کریم و اشاعه سیره تربیتی اهل بیت(ع) و ترویج فرهنگ نماز به جامعه بزرگ آموزش و پرورش در طی یک سال تحصیلی بود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی آموزش و پرورش متنوع و متناسب ذائقه‌های مخاطبان و در قالب‌های مختلف برگزار شد، افزود: رسالت اصلی ما این است که نسبت به تعلیم و یادگیری مفاهیم نورانی قرآن و عترت به ویژه در بین کودکان و نوجوانان کوشا باشیم چرا که تمسک به ثقلین راه رسیدن به سعادت و عاقبت بخیری است.

تنها با بیان اینکه در زیست بوم جدید، کارگاه‌های آموزشی و سلسله نشست‌های تخصصی نسیم هدایت برگزار شد، تصریح کرد: بیش از ۲۲۰ هزار نفر در  سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز و طرح سراسری مصباح‌الهدی و جشنواره‌ها مشارکت داشتند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که ترویج فرهنگ قرآنی را سنگین‌ترین، مسئولیت نظام اسلامی دانستند، افزود: ما باید به فعالیت‌های اثرگذار سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز، نگاهی ویژه داشته باشیم و تلاش کنیم تا فعالیت‌هایی از جمله، حفظ و مفاهیم قرآن که مقدمه‌ای برای انس با قرآن کریم است و موجب گرایش کودکان و نوجوانان، به‌سوی حیات قرآنی می‌شود را فراگیر‌تر کنیم.

تنها، با بیان اینکه، باید مسابقات و جشنواره‌های دانش‌آموزی که محل کشف و رشد استعداد‌های قرآنی دیار علویان است، باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار کنیم، اظهار کرد: طرح مصباح الهدی که موجب آشنایی دانش‌آموزان با سیره تربیتی و سبک زندگی ائمه معصومین(ع) شد باید رونق بخشیم و با اقامه نماز دانش‌آموزی در خانه و مدرسه که باعث عظمت این فریضه الهی می‌شود اهتمام ویژه داشته باشیم.

 وی افزود: در این آئین که با تعداد معدودی از دانش‌آموزان و فرهنگیان و با رعایت پروتکل بهداشتی در اردوگاه شهدای دانش آموز برگزار شد از نماهنگ سرود «رسول مهربانیان» رونمایی و کلیپ آن پخش شد.

انتهای پیام
captcha