آمادگی لازم برای مواجهه با هر پیک ‌جدیدی در سمنان وجود دارد
کد خبر: 4005057
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

آمادگی لازم برای مواجهه با هر پیک ‌جدیدی در سمنان وجود دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: با توجه به وضعیت بیماری در کشور و استان نیاز است تا آمادگی لازم برای مواجهه با هر پیک ‌جدیدی در استان وجود داشته باشد.

آمادگی لازم برای مواجهه با هر پیک ‌جدیدی در سمنان وجود دارد

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار عصر روز گذشته 22 مهرماه در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان با اشاره به رتبه‌های شاخص استان در کشور در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم گفت: ستاد استان از موفق‌ترین ستادهای استانی مدیریت مقابله با کرونا در کشور است.

وی ادامه داد: از تلاش‌های کمیته‌های تخصصی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان از ابتدای آغاز همه‌گیری ویروس کرونا تا امروز تقدیر دارم و گزارش‌های خوب ارائه شده نشان از اقدمات مطلوب در این حوزه در استان دارد.

خجسته‌پور با تأکید بر اینکه کمیته‌های تخصصی ۹ گانه ذیل ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان، به منظور پیگیری مصوبات و همچنین انجام اقدامات متناسب در حوزه‌های مختلف از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در استان تشکیل شد یادآور شد: برخی کمیته‌ها متناسب با زمان و نیاز روز تشکیل شدند و اقدامات مناسب نیز در مقطع زمانی مورد نظر از سوی کمیته‌های مذکور ارائه شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به تأکید استاندار سمنان در خصوص اجتناب مدیران از سهل‌انگاری و عادی‌انگاری در امور مرتبط با کرونا افزود: با توجه به وضعیت بیماری در کشور و استان نیاز است تا آمادگی لازم برای مواجهه با هر پیک ‌جدیدی در استان وجود داشته باشد.

خجسته‌پور متذکر شد: رعایت پروتکل‌هایی مانند استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و عدم تشکیل جلسات عمومی در فضای سربسته تنها راه مقابله با بیماری کروناست که باید به صورت ویژه به آن توجه داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه کرونا همچنان وجود دارد، اظهار کرد: از مردم استان تقاضا داریم تا با توجه به فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و همچنین برگزاری مراسم شادی، برنامه‌های شادی خود را با حداقل نفرات و حداقل زمان و البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به انجام برسانند تا خدای‌ناکرده این‌مجالس شادی با از دست رفتن عزیزی به ‌مجالس عزا تبدیل نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه امروز لازم است اطلاعات و خدمات ارائه شده در حوزه مقابله با کرونا به منظور ثبت در تاریخ و همچنین تجربه‌ای برای آیندگان در صورت مواجه مجدد با اینگونه اپیدمی در سطح گسترده مستندسازی شود گفت: همانگونه که در سطح جهانی و کشور این مهم انجام می‌شود، لازم است تا در استان نیز این امر صورت پذیرد.

انتهای پیام
captcha