آغاز ثبت نام مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در کردستان
کد خبر: 4010211
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

آغاز ثبت نام مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در کردستان

مدیراجرایی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان سیستان و بلوچستان از آغاز ثبت نام مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان خبر داد.

مسابقات ملی مناظره دانشجویان در کردستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، مرتضی نوری، مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: ثبت نام مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی از ۱۲ آبان ماه در دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود و دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این دوره از مسابقات تا ۲۲ آبان ماه فرصت دارند اقدام به ثبت نام کنند.

وی افزود: مسابقات ملی مناظره دانشجویان هر ساله با شعار «مناظره؛ فرصتی برای یادگیری» در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این مسابقات را بستری برای کمک توسعه فرهنگ گفت‌وگو، تولید علم و اندیشه دینی، تقویت روحیه حق و حق طلبی و ... در دانشجویان و مهیا کردن فرصتی برای آموزش مسائل و مطالب علمی به صورت جذاب و باورپذیر برای دانشجویان عنوان کرد.

نوری اضافه کرد: با توجه به شرایط متفاوت استان سیستان و بلوچستان از لحاظ هرم سنی که بیانگر جوانی فکر و اندیشه در آن است و نیاز مبرمی که به تقویت گفتمان فکر و هموارسازی مسیرها برای پاسخ‌ به‌ سؤالات‌، حضور در مناظرات‌ علمی‌» و مشارکت در نظریه‌پردازی‌ های روشمند دارد بر آن شده‌ایم تا با همکاری مراکز آموزش عالی سطح استان، مجموعه های فرهنگی و رسانه‌ای دغدغه‌مند و سایر ظرفیت‌های فعال مرتبط در این حوزه، گام‌های ماندگاری را در کنار هم برای رسیدن به آینده‌ای که در آن فکر و اندیشیدن جایگاه بهتری داشته باشد و جوانان نسبت به مشکلات و نیازهای استان حساس تر و بیدارتر عمل نمایند.

وی گفت: از این رو در گزاره‌های مسابقات به نیاز ها و مسائل استان از جمله حوزه اقتصاد، حوزه علم و نوآوری، موضوعات اجتماعی و... در کنار موارد ملی و جهانی تأکید شده است. تیم‌ها در این مسابقات به صورت دو تیم موافق و مخالف در موضوعات و گزاره‌های انتخاب شده به مناظره و رقابت می‌پردازند و پس از داوری تیم‌های برنده به مراحل بالاتر راه پیدا می‌کنند و در نهایت دو تیم برتر این دوره از مسابقات در فینال به رقابت می‌پردازند.

نوری در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی ذیل اقدام به ثبت نام و کسب اطلاعات لازم کنند.

شماره تماس مجازی: ۰۹۹۰۸۱۴۶۰۶۴

ثبت نام: www.b۲n.ir/monazerehsb

https://roytab.ir/monazereh۱۰

شبکه‌های اجتماعی: @ gapitoreal

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha