دوره حفظ قرآن ویژه خردسالان در البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 4011583
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

دوره حفظ قرآن ویژه خردسالان در البرز برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز از آغاز ثبت‌نام دوره آموزشی حفظ جزء ۳۰ قرآن ویژه خردسالان در سطح مؤسسات قرآنی این استان خبر داد.

دوره حفظ قرآن ویژه خردسالان

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: دوره آموزشی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم ویژه خردسالان دختر و پسر ۵ تا ۱۰ سال با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز در مؤسسات قرآنی که متقاضی برگزاری این کلاس‌ها هستند، برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: کودکان طی این دوره آموزشی ۶۶ ساعته در قالب ۳۳ جلسه آموزشی، در حوزه مباحث نظری و عملی تحت آموزش‌های خاص قرآنی قرار می‌گیرند و با توجه به شیوع ویروس کرونا این دوره‌ها به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

این مسئول با تأکید بر اینکه برای رشد و توسعه آموزه‌های قرآنی در خانواده‌ها باید فرزندان را از همان سنین کودکی با قرآن آشنا کرده و زمینه انس و الفت بیشتر بین قرآن و کودکان ایجاد کنیم، گفت: پدران و مادران باید در کنار مدرسه و آموزش و پرورش زمینه تشویق و ترغیب فرزندان خود برای حضور در کلاس‌های قرآن را ایجاد کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز تصریح کرد: اگر امروز در ترویج مفاهیم دینی و قرآنی موفق عمل کنیم، می‌توانیم در برابر معضلات اجتماعی که امروزه متأسفانه در جامعه دیده می‌شود، مقابله کنیم. لذا، توجه به قرآن کریم نباید محدود به قرائت و حفظ شود بلکه باید جوانان و نوجوانان ما با مفاهیم قرآنی آشنا شده و از تفاسیر قرآنی در راستای معرفت‌افزایی و بصیرت قرآنی بهره گیرند.

انتهای پیام
captcha