ضبط مستند قرآنی «در یک نگاه» در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4018768
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

ضبط مستند قرآنی «در یک نگاه» در خراسان‌جنوبی

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از ساخت مستند قرآنی «در یک نگاهم در استان خبر داد و گفت: نباید در حوزه ارائه و محتواسازی فعالیت‌های قرآنی به کم‌فروشی قانع بود؛ باید آن‌گونه که لازم است به ارائه محتواهای قرآنی و بروز فعالیت‌های قرآنی در جامعه پرداخت، چراکه ظرفیت قرآن بسیار زیاد است.

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: شاید یکی از مواردی که باعث شده فعالیت‌های قرآنی در سطح قابل قبولی دیده نشود این است که در زمینه تولید محتوای فاخر در این حوزه به‌درستی عمل نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نباید در این حوزه به کم‌فروشی قانع بود؛ باید آن‌گونه که لازم است به ارائه محتواهای قرآنی و بروز فعالیت‌های قرآنی در جامعه پرداخت، چراکه ظرفیت قرآن بسیار زیاد است، افزود: در همین راستا مستند قرآنی در یک نگاه، با همکاری سازمان دارالقرآن‌ کشور و شبکه قرآن و معارف سیما در استان در حال ضبط است؛ این مستند در تعداد محدودی از استان‌ها در دست اجراست و یکی از آن معدود استان‌ها خراسان‌جنوبی است و قرار است در هفت شهرستان استان، فعالیت‌های قرآنی مردمی به تصویر کشیده شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به روند اجرای این برنامه، تصریح کرد: تیم مستندساز در هر شهرستان به‌مدت دو روز‌ استقرار دارند و در کل به‌مدت دو هفته به‌صورت کامل در استان حضور خواهند داشت و برنامه خود را از سه‌شنبه هفته گذشته آغاز کرده‌ و این برنامه را تا سه‌شنبه هفته آتی ادامه خواهند داد و در هفت شهرستان‌ زیرکوه‌، قاین، نهبندان، بیرجند، خوسف‌، فردوس‌ و طبس حضور پیدا می‌کنند.

سلمانی افزود: فیلم‌های تولید شده در شبکه قرآن و شبکه استانی خراسان‌جنوبی پخش خواهند شد تا جامعه بیشتر با پیشرفت‌های فعالیت‌های قرآنی آشنا شود، چراکه نوعی احساس وجود دارد که شاید آن‌گونه که باید کاری انجام نشده و باید این احساس را در جامعه با تولید محتوای غنی مخاطب‌پسند خاموش کرد.

وی تصريح کرد: هدف اصلی از ساخت این مستند، ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان نیست بلکه با هدف به تصویر کشیدن فعالیت‌های قرآنی مردمی، چه در قالب مؤسسه‌ها و خانه‌های قرآن و چه در قالب فعالیت‌های مردمی قرآنی که در سطح استان برگزار می‌شوند، است.

سلمانی بیان کرد: بیشترین فعالیت‌های قرآنی بر دوش مردمی است که بدون چشم‌داشت و تنها با اخلاص قدم در راه آموزش اصولی قرآنی گذاشته و گاهی از تمام توان خود برای تخصص‌گرایی استفاده کرده‌اند؛ چه خوب است این افراد و کارهایشان دیده شود.

وی یادآور شد: اگر نشان دادن ذوق و علاقه فردی برای انتشار فعالیت‌های قرآنی و آموزش به نسل جدید به یک نفر منتقل شود و او نیز با شوق این راه را ادامه دهد، یعنی ما به هدف خود رسیده‌ایم؛ در واقع باید این ذوق را در مخاطب با ارائه جذاب فعالیت‌های قرآنی نشان داد.

انتهای پیام
captcha