وجود 97 مسجد در دلفان / 194 مسجد کم داریم
کد خبر: 4023428
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
امام جمعه دلفان بیان کرد:

وجود 97 مسجد در دلفان / 194 مسجد کم داریم

امام جمعه دلفان با اشاره به کمبود مسجد در دلفان، گفت : براساس نرم سرانه مساجد نسبت به جمعیت و منطقه، شهرستان محروم دلفان نیازمند به حداقل 290 مسجد است در حالی که در این شهرستان یک سوم این تعداد را داریم.

حجت‌الاسلام محمدیوسف خانی، امام جمعه نورآبادبه گزارش ایکنا به نقل از حوزه علمیه خواهران دلفان، حجت‌الاسلام محمدیوسف خانی، امام جمعه نورآباد در نشست شورای مودت مساجد دلفان که جمعه، سوم دی با حضور کادر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه خواهران ریحانةالرسول(س) دلفان برگزار شد، با اشاره به اهمیت و کارکرد مساجد، گفت: مساجد به‌عنوان اصلی‌ترین کانون ترویج اهداف نظام  نقش بی‌بدیلی را در سیر مبارزات انقلابی علماء و فعالان ضد رژیم شاهنشاهی و استمرار انقلاب از مقطع جنگ تحمیلی تا امروز ایفا کرده‌اند.

وی افزود: امروز هم ساختار شکلی و محتوایی مساجد در قالب رسانه مؤثر با مدیریت روحانیت دلسوز و حوزه‌های علمیه در پیشبرد اهداف نظام و در شکل ظرفیت پدافندی در مقابل هجمه‌های فرهنگی و عقیدتی نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کند.

خانی به کمبود مساجد در دلفان اشاره و اضافه کرد: براساس نرم سرانه مساجد نسبت به جمعیت و منطقه، شهرستان محروم دلفان نیازمند به حداقل 290 مسجد است در حالی که در این شهرستان یک سوم این تعداد را داریم.

امام جمعه نورآباد ادامه داد: لازم است راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری‌ها در طراحی و اجرای طرح‌های جامع تفصیلی شهری و هادی روستایی اراضی مناسب برای احداث مساجد و خانه عالم در جوار مساجد جهت استقرار امام جماعت همان مسجد پیش‌بینی کنند و از خیرین نیز تقاضا داریم نسبت به ساخت مسجد در دلفان که نیاز حتمی این شهرستان است حمایت‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha