اخلاص در عمل؛ بهترین راه رسیدن به سعادت
کد خبر: 4026486
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴

اخلاص در عمل؛ بهترین راه رسیدن به سعادت

یک مدرس حوزه علمیه در همدان بیان کرد: از دیدگاه حضرت زهرا(س) بهترین راه رسیدن به سعادت اخلاص در عمل است.

حضرت فاطمهحجت‌الاسلام محمدرضا ترک، مدرس حوزه علمیه در همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) فرمود «هر کس خالص‌ترین اعمال خود را برای خدا بفرستد خداوند بهترین مصلحت‌ها را برایش رقم می‌زند» چه مصلحتی بهتر از اینکه چهل سال جهاد در راه خدا داشته باشی و با بهترین مرگ‌ها از دنیا بروی؟ سردار سلیمانی به دور از همه حاشیه‌های آن روز برای همه حتی کسانی که دید خوبی نسبت به این مسائل نداشتند مثل پدری مهربان بود و با اخلاص در عمل بدون اینکه دیده شود وارد کار می‌شد.

وی ادامه داد: ایشان همانند حضرت زهرا(س) که حتی برای همسایه‌هایی که هیزم در خانه‌اش آوردند و به او ظلم کردند مثل مادری مهربان دعا می‌کرد، سردار با اخلاص کامل به خاطر خدا علاوه بر عرصه جنگ نظامی در عرصه‌های دیگر در خط مقدم بود، در امدادرسانی به مردم زلزله‌زده و اسیر سیل، در رسیدگی به خانواده شهدا و... پدرانه عمل می‌کرد.

ترک با بیان اینکه کسانی که در هر عرصه‌ای الگو و اسوه مناسب داشتند به موفقیت دست پیدا کردند، افزود: سردار سلیمانی هم از این قاعده مستثنا نبود، ایشان با انتخاب الگوی مناسب برای خود، بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) رستگار شد چراکه حضرت ولی‌عصر(عج) نیز فرمود مادرم زهرا الگوی من است و ایشان الگویی نیکو هستند. شهید سلیمانی نیز الگویشان حضرت زهرا(س) بود و با تکیه به سبک زندگی فاطمی و پیروی از راه ایشان به سرمنزل سعادت رسید و عزیز ملت شد.

وی با تأکید بر اینکه نگاهی کوتاه به زندگانی سردار که بیندازیم این الگوبرداری ایشان از بانوی دو عالم ملموس است، افزود: استکبارستیزی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) است که حاج قاسم به خوبی توانست از این ویژگی الگوبرداری کند.

این مدرس حوزه علمیه یادآور شد: همان‌طور که حضرت زهرا(س) از همان سنین کودکی یار و یاور پیامبر (ص) بود و بعدها در کنار امام زمانش مولا امیرالمؤمنین(ع) قرار گرفت و در این امر کوتاهی نکرد و در عرصه‌های مختلف طاغوت زمان را رسوا کرد، سردار سلیمانی هم در عرصه‌های مختلف انقلاب و در جبهه‌های نبرد با استکبار مثل کوهی استوار حاضر بود در عرصه دفاع مقدس، دفاع از حرم، جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله، افغانستان، عراق و در ریشه‌کن کردن غده سرطانی داعش ما سردار سلیمانی را حاضر می‌دیدم چراکه در استکبارستیزی و مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم، حق و حقیقت مانند زهرای مرضیه خستگی‌ناپذیر بود.

وی تأکید کرد: خداوند هر پیامبری که مبعوث کرد دو موضوع را به عنوان برنامه اصلی به ایشان اعلام کرد، اول خدامحوری و دوم مبارزه با طاغوت که این دو اصل جامعه‌ای توحیدی و قوی می‌سازد.

ترک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نحوه پیاده‌سازی الگوی شهید سلیمانی در جامعه گفت: سردار می‌گوید «خامنه‌ای عزیز را عزیز جان خود بدانید»، حضرت زهرا(س) الگوی ولایت‌مداری است، شهدای ما هم همین‌طور تنها راه سعادت اطاعت بی‌ چون و چرا از رهبری است. چراکه این نعمت بزرگ است که در دنیا و آخرت ما را به سعادت می‌رساند. کشورهای دیگر که سامان ندارند و ثبات در جامعه‌شان نیست از این نعمت محروم‌اند.

انتهای پیام
captcha