پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای بازسازی واحدهای تخریب‌شده سیل
کد خبر: 4027944
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
در فارس انجام می‌شود؛

پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای بازسازی واحدهای تخریب‌شده سیل

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به تخریب تعداد زیادی از منازل منطقه جنوب استان در سیل هفته گذشته از پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی برای بازسازی واحدهای تخریب‌شده ناشی از سیل در این استان خبر داد.

محمود رضایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمود رضایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس امروز، 21 دی‌ماه از بررسی وضعیت مناطق سیل زده جنوب کشور از جمله استان فارس در نشست کمیسیون عمران مجلس خبر داد  و گفت: در این نشست در خصوص میزان خسارت وارد شده به مناطق جنوبی فارس و اقدامات صورت گرفته در این زمینه و کمک‌های انجام شده به مردم گزارش‌های لازم ارائه شد .

وی افزود: در این راستا گزارش‌های مرتبط با جزییات خسارات سیل در شهرهای جنوبی فارس در بحث مسکن و در حوزه راه‌های درون‌شهری و برون‌شهری و زیرساخت‌های آسیب دیده و همچنین خسارات مرتبط با حوزه کشاورزی، اراضی زراعی، باغی و دام و‌ طیور بر اساس آمارهای ستاد مدیریت بحران استان ارائه شد .

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از مصوبات مجلس در راستای وضع ضوابط و مقرراتی در راستای آماده‌سازی شهرها برای مقابله با بلایای طبیعی و تجهیز شهرهای کوچک‌ به امکانات ماشین آلاتی برای مقابله با خطر و مدیریت آن خبر داد.

 رضایی ادامه داد: در این جلسه پیشنهاداتی نیز برای پیشگیری و مقابله با وقوع چنین رخدادهایی توسط نمایندگان مطرح و مقرر شد، اعضای کمیسیون عمران پس از بررسی گزارشات و ارزیابی‌های حضوری مطالب را جمع‌بندی کرده و گزارشی را در خصوص اقدامات انجام شده و قصور احتمالی دستگاه‌های اجرایی به صحن علنی مجلس ارائه کنند.

 وی از تأکید کمیسیون عمران مجلس در خصوص تعریف بخشی از بودجه ۱۴۰۱ برای تامین هزینه مقاوم سازی بناهای فرسوده خبر داد و گفت: در این راستا مقرر شد در استان فارس اعتبارات بیشتری جهت مقاوم سازی و ساخت بناهای تخریب شده از سیل پرداخت شود .

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از افزایش وام روستایی برای بازسازی واحدهای خسارت دیده از سیل به ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: بر این اساس پیشنهاد شده است تا به واحدهای تخریبی، تسهیلاتی معادل ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و با سود چهار درصد همراه با ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شود.

 رضایی بیان کرد: کمک‌های بلاعوض در اختیار روستاییانی که سرپناه آنان تخریب شده و تا زمان ساخت بنا، مجبور به زندگی در مکان دیگری هستند قرار می‌گیرد .

 وی همچنین از وعده کمک‌های بلا عوض برخی نهادها از جمله بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: این بنیاد عهده‌دار تامین سیمان مورد نیاز ساخت و ساز واحدهای تخریبی و تحویل این سیمان به بنیاد مسکن شد .

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد: هرچند خسارات ناشی از سیل خسارات گسترده‌ای را به مردم و زیرساخت‌های شهری و روستایی وارد کرد، اما خوشبختانه در زمینه بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده تصمیمات خوبی از سوی متولیان این موضوع در سطح ملی گرفته شد.

رضایی یادآور شد: ارقام خسارات اعلام شده از سوی ستاد مدیریت بحران فارس به هیئت دولت منتقل شده و با تخصیص تسهیلات مورد نیاز، عملیات بازسازی زیرساخت‌ها و واحدهای مسکونی و جبران خسارت کشاورزان استان آغاز خواهد شد.

معاون استاندار فارس در پایان تأکید کرد: در تلاش هستیم تا اعتبارات لازم در این زمینه زودتر تصویب شده و کار بازسازی واحدهای سیل‌زده تسریع شود.

انتهای پیام
captcha