تدوین طرح آذین‌بندی مناسبت‌های مذهبی شیراز / استعفای «فرخ‌زاده» از شورای شهر
کد خبر: 4036228
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷

تدوین طرح آذین‌بندی مناسبت‌های مذهبی شیراز / استعفای «فرخ‌زاده» از شورای شهر

در چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز طرح دو فوریتی الزام شهرداری به عقد قرارداد مشاوره و تهیه طرح جامع بصری مفاهیم فرهنگی و آذین‌بندی مناسبت‌های ملی مذهبی به تصویب رسید.

شورای ششم شهر شیراز، طرح جامع آذین بندی مناسبت های مذهبیبه گزارش ایکنا از فارس، در چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز که بعدازظهر امروز، 24 بهمن برگزار شد،  طرح دو فوریتی جمعی از اعضای شورا در خصوص الزام شهرداری به عقد قرارداد مشاوره و تهیه طرح جامع بصری مفاهیم فرهنگی و آذین‌بندی مناسبت‌های ملی مذهبی با حضور 12 نفر اعضای شورا بررسی شد و به شرح زیر به تصویب رسید.

در این طرح، شهرداری شیراز مکلف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه نسبت به عقد قرارداد مشاوره و تهیه طرح جامع بصری مفاهیم فرهنگی و آذین‌بندی مناسبت‌های ملی مذهبی در سطح کلان شهر شیراز با رعایت آیین‌نامه معاملات شهرداری را اقدام و نتیجه را طی لایحه‌ای جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

در طرح پیشنهادی باید موضوع  تزئینات و زیباسازی توسط ارگان‌ها و نهادهای دولتی بر اساس وظایف قانونی آن‌ها نیز لحاظ و ضوابط مربوطه ارائه شود.

همچنین در طرح مذکور باید نقش هیئت‌های مذهبی، کانون‌ها، پایگاه‌ها، مساجد، گروه‌های مردم نهاد و فعالان فرهنگی در مناسبت‌سازی‌ها لحاظ شود و همچنین در خصوص تابلو یا بیلبورد با کاربری صرفاً فرهنگی به منظورانتقال مفاهیم شهروندی اخلاقی,اجتماعی در تمامی شریان‌های اصلی و مترو و اتوبوس‌ها، ایستگاه‌ها و پایانه‌ها تعیین تکلیف شود.

در ادامه جلسه امروز شورای اسلامی شهر شیراز محمد فرخ‌زاده، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت این شورا نیز استعفای خود را تقدیم صحن شورا کرد که اعضای شورا نیز با استعفای وی موافقت کردند.

با پذیرش استعفای محمد فرخ‌زاده عضو شورای شهر شيراز كه مورد قبول اكثريت اعضای اين شورا قرار گرفت، محمدرضا هاجری نفر پانزدهم، ششمین دوره انتخابات شوراي اسلامی شهر شيراز و دومين عضو علی‌البدل، وارد اين شورا خواهد شد.

پیش از این در بیستمین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز سیده مریم حسینی، به عنوان عضو جایگزین مهندس اصنافی به عنوان اولین علی‌البدل وارد شورای اسلامی شهر شیراز شده بود.

یادآور می‌شود، فرخ‌زاده قرار است به زودی به عنوان معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس معارفه شود.

انتهای پیام
captcha