بهره‌برداری از ۸۲ پروژه نیمه‌کاره قزوین تا پایان سال ۱۴۰۱
کد خبر: 4043730
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

بهره‌برداری از ۸۲ پروژه نیمه‌کاره قزوین تا پایان سال ۱۴۰۱

شهردار قزوین گفت: از زمانی که به‌عنوان شهردار کار خود را شروع کردم، قول داده‌ام که تا سال ۱۴۰۱، ۸۲ پروژه نیمه‌کاره را به بهره‌برداری برسانم، این پروژه‌ها به هر قیمت و با هر اعتبار و بودجه مورد نیاز باید اجرایی شوند.

مهدی صباغ شهردار قزوین

مهدی صباغی، شهردار قزوین، در آیین افتتاح پروژه‌های شهرداری که پنجشنبه ۲۶ اسفند ماه در سالن اجتماعات موزه مرکزی قزوین برگزار شد، تصریح کرد: پروژه میدان آزادی قزوین به‌عنوان مرکز استان دارای اهمیت زیادی است، مرکز استان باید شاخص باشد و این پروژه در این امر به ما کمک می‌کند.

وی افزود: از زمانی که به‌عنوان شهردار کار خود را شروع کردم، قول داده‌ام که تا سال ۱۴۰۱، ۸۲ پروژه نیمه‌کاره را به بهره‌برداری برسانم، این پروژه‌ها به هر قیمت و با هر اعتبار و بودجه موردنیاز باید اجرایی شوند.

شهردار قزوین اظهار کرد: علاوه بر این ۸۲ پروژه، پروژه‌های شاخص دیگری نیز وجود دارد که در سرنوشت استان تأثیرگذار است؛ در حال حاضر بر ۲۶ پروژه تمرکز کردیم و پروژه‌هایی که قابل انجام شدن نبود را کنار گذاشتیم تا زمانی که بشود به‌صورت قطعی آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی تأکید کرد: پروژه میدان آزادی نیز باید تا امروز به بهره‌برداری می‌رسید اما هنوز آب‌نمای آن کامل نشده است و گل‌کاری ادامه دارد، هرچقدر تلاش کردیم پروژه تکمیل نشد اما تا ۲۹ اسفندماه باید به‌صورت ۱۰۰ درصد به بهره‌برداری برسد در غیر این‌صورت مسئول مربوطه عزل می‌شود.

صباغی بیان کرد: پروژه کمربند نسیم شمال را نیز با همین قطعیت به بهره‌برداری رساندیم، در این پروژه نیز با صراحت تأکید کردم که اگر این پروژه قبل از سال به بهره‌برداری نرسد مسئول مربوطه دیگر نمی‌تواند در شهرداری مشغول به کار شود.

پروژه سبزه‌میدان یک پروژه کلان است

سید مهدی مجابی، مشاور راهبردی پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: پروژه سبزه‌میدان یک پروژه منزوی یا جدا از سایر مسائل نیست بلکه پروژه‌ای در کنار سایر پروژه‌های شهری است که با همت مدیریت شهری قزوین اجرایی شده است.

وی افزود: این پروژه یک پروژه کلان است، سبزه‌میدان به‌عنوان مرکز شهر قزوین باید مرکزی شایسته باشد و از این رو در طراحی این پروژه مسائل فرهنگی، تاریخی، اقتصادی، تجاری و خدمات شهری در نظر گرفته شده است، اگرچه با چشم‌اندازی که برای این پروژه در نظر گرفته شده فاصله داریم اما با اجرای کامل پروژه‌ها سبزه میدان یک پروژه شاخص محسوب می‌شود.

مجابی بیان کرد: پروژه سبزه‌میدان گره ترافیکی شهری را حل می‌کند، این پروژه با مسائل مختلفی روبه‌رو بود که با همت مدیریت شهری بسیاری از مسائل و مشکلات حل شده است.

سبزه‌میدان کلید دولت‌خانه صفوی است

آرش رشوند، مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین، نیز در ادامه این برنامه اظهار کرد: سال ۱۳۸۲ و پس از سفر رهبر معظم انقلاب به استان قزوین بهسازی و مرمت دولت‌خانه صفوی یکی از مصوبه‌های سفر ایشان به استان قزوین بود و برای شکل‌گیری و ساماندهی این پروژه دستگاه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی و شهرداری وظایفی را به عهده گرفتند.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ طی جمع بندی‌ که توسط استانداری قزوین با حضور متولیان امر اتفاق افتاد طرح ساماندهی دولت‌خانه صفوی و پنج پروژه عمرانی دیگر در اولویت‌های استان در نظر گرفته شد و تقسیم وظایف نیز شرح داده شد که ساماندهی سبزه میدان و محدوده اطرافش به عهده شهرداری قزوین است.

وی با بیان این موضوع که مطالعات دقیق و برنامه‌ریزی‌ها برای ساماندهی پروژه سبزه میدان از همان روزهای ابتدایی ابلاغ توسط شهرداری قزوین آغاز شده تأکید کرد: از نگاه ما سبزه میدان کلید دولت‌خانه صفوی بود و اگر این پروژه به درستی انجام می‌شد در واقع کلید پروژه دولت‌خانه می‌بود و می‌توانست در ابعاد مختلف دز این مسئله راهگشایی کند.

رشوند با اشاره به اینکه پروژه سبزه میدان ۱۶ زیر پروژه دیگر را نیز شامل می‌شد، مطرح کرد: از جمله پیاده‌رو خیابان از سمت شمال، جنوب، شرق و غری و نیز بدنه‌سازی این فضا که با همراهی کسبه این بخش همراه بود و در نهایت این فعالین به ساماندهی مرکز تجاری و فرهنگی شهر بدل شد.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین با اشاره به این مسئله که کار سبزه میدان به طور ۱۰۰ درصدی تا ۲۹ اسفند ماه به پایان می‌رسد خاطرنشان کرد: امیدواریم یک گام دیگر برای خدمت به مردم برداریم و همراهی مردم را در پروژه‌های شهری به همراه داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha