مسجد؛ محلی برای مشورت، قضاوت و عبادت
کد خبر: 4079362
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

مسجد؛ محلی برای مشورت، قضاوت و عبادت

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه نقش مساجد بعد از انقلاب کمرنگ شده است، گفت: در مسجد باید از اول صبح برای مردم باز شود و محلی برای حل مشکلات، آموزش قرآن، مشورت، قضاوت، سؤال و جواب، عبادت و دیگر امور باشد.

عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، در همایش معتقدان، بزرگان و ارکان مساجد شهرستان سنندج که امروز، 29 مردادماه در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: مسجد به عنوان جایگاه عبادت مسلمانان، از مهم‌ترین نهادهای جامعه‌ اسلامی با کارکردی چندمنظوره به شمار می‌آید و همواره در طول تاریخ اسلام نقشی اصلی را ایفا کرده است.

وی با اشاره به اینکه مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان پایگاه اصلی انقلاب نقش‌آفرینی کرده است، افزود: مسجد کانون و محلی برای انقلابیون و ظرفیتی برای پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، به توصیه‌ها و جایگاه مسجد از دیدگاه امیرالمؤمنین(ع) اشاره و بیان کرد: حضرت علی(ع) می‌فرماید: «هر کس به مسجد رفت و آمد کند، یکی از آثار و فواید هشت گانه نصیب او خواهد شد که شامل آشنایی با دوستی جهت رسیدن به امور خدایی سودمند، آموزش دانش و علمی جدید، به دست آوردن رحمت، دلیل محکمی برای تقویت و اعتقاد به مسائل دینی، ترک گناه، بواسطه حیا گناه نکردن و سخنی می ‌شنود که او را به سوی هدایت دعوت می‌کند».

وی افزود: در روایت دیگری حضرت علی(ع) نشستن در مسجد بهتر از نشستن در بهشت می‌داند چون در بهشت خود را خشنود کرده اما در مسجد پروردگار را شاد و خشنود می کنیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه نباید این باور غلط را داشت که مسجد فقط مختص به نماز خواندن است، بیان کرد: مسجد یک محل اسلامی برای عموم مردم است لذا باید مساجد را برای مدارس شناسایی کرد که جوانان و نوجوانان بیشتر در این مکان حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه مسجد بعد از انقلاب کارکرد خود را از دست داده است، یادآور شد: درب مسجد باید از اول صبح برای مردم باز شود و محلی برای حل مشکلات، آموزش قرآن، مشورت، قضاوت، سؤال و جواب، عبادت و دیگر امور باشد.

انتهای پیام
captcha