همایش معتقدان، بزرگان و ارکان مساجد شهرستان سنندج برگزار شد
کد خبر: 4079411
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰

همایش معتقدان، بزرگان و ارکان مساجد شهرستان سنندج برگزار شد

همایش معتقدان، بزرگان و ارکان مساجد به مناسبت گرامیداشت روز مسجد با حضور جمعی از مسئولان استانی امروز، 29 مردادماه در شهرستان سنندج برگزار شد.

سید صادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار سید صادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در همایش معتقدان، بزرگان و ارکان مساجد شهرستان سنندج که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد،اظهار کرد: قرآن و تمدن اسلامی از مسجد به عنوان عبادتگاه مؤمنین و مسلمانان یاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسجد مظهر پاکی و ترویج معارف اسلامی است، افزود: مسجد پایگاه مقدس و محل عبادت موحدان بوده و با محیط های تشریفاتی کاملا متفاوت است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، بیان کرد: مسجد باید کانونی برای حرکت و جنبش سازنده جامعه اسلامی، بیداری مردم، پاک سازی محیط و آماده ساختن مسلمانان برای دفاع از اسلام باشد.

وی ادامه داد: مسجد خانه قرآن است مسجد محل تربیت آحاد مردم، مکتب علم و دانش، فیض و قوانین الهی، مکان تبلیغ، ارشاد و هدایت عمومی است.

سردار حسینی به احداث اولین مسجد توسط پیامبر اکرم(ص) در مدینه اشاره کرد و گفت: مسجد قبا محل قانون ‌گذاری و ارتباط پیامبر اکرم(ص) با مردم بود لذا صفا و صمیمیت باید در همه مساجد موج بزند.

وی با بیان اینکه مسجد محل امن الهی برای مردم است، افزود: در مسجد به جز کار برای خداوند متعال نباید کار دیگری صورت گیرد و مشکلات و دغدغه مسلمانان در این سنگر اجتماعی رفع شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از ملزومات مسجد است، گفت: امام جمعه و جماعت باید مسائل روز را بیان کند و همچنین ادراک و فهم مشترکی در مسجد باید رخ دهد.

وی به کارکردهای مسجد اشاره و بیان کرد: مساجد فقط محلی برای عبادت نیستند بلکه در حوزه‌های تبلیغی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، جهادی، رسانه ‌ای، روحی و روانی، اخلاقی، عمرانی، ازدواج، تعلیم و تربیت، عبادت، بررسی مسائل و مشکلات مردم مشارکت دارد.

سردار حسینی با اشاره به اینکه ارتباط میان امام جماعت و مردم باید صمیمانه باشد، یادآور شد: در مساجد باید به مشکلات و امورات مردم رسیدگی شود و امام جمعه و جماعت باید در مراسم غم و شادی مردم شرکت و حضور داشته باشند.

انتهای پیام
captcha