پرداخت تسهیلات بانکی مندرج در بودجه به‌صورت عادلانه‌ها بین استان‌ها توزیع شود
کد خبر: 4115945
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸

پرداخت تسهیلات بانکی مندرج در بودجه به‌صورت عادلانه‌ها بین استان‌ها توزیع شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه طبق بودجه دولت بیش از ۶۰ درصد تسهیلات بانکی به تهران تعلق دارد، گفت: باید این اعتبارات و تسهیلات عادلانه توزیع شود و نمایندگان استان ما لازم است در برنامه‌ریزی و امر بودجه‌یزی دقت کنند.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه ۳۰ دی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن دوم بهمن، سال‌روز قیام مسلحانه مردم ارومیه علیه رژیم ستمشاهی اظهار کرد: رشادت‌های مردم این شهر در مقابل دژخیمان پهلوی نباید فراموش شود، این حماسه بزرگ به رهبریت روحانیت به ویژه مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقای حسنی شکل گرفت و در این روز جنگ مسلحانه در برابر رژیم فاسد پهلوی آغاز شد.

وی اضافه کرد: در دوم بهمن سال ۱۳۵۷، مردم با دژخیمان مقابله کرده و آنها را سرجای خودنشاندند که این رشادت‌ها از یاد رفتنی نیست، رسانه‌ها و مسئولان فرهنگی باید به‌ این مساله اهمیت دهند و زحمات علما و مردم به نسل‌های مختلف تبیین شود.

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه تحریم سپاه توسط اروپا اوج خباثت دشمنان نظام را نشان می‌دهد، اظهار کرد: با گذشت زمان خباثت دشمنان عیان می‌شود و نباید به آنان که در قالب دوست و حقوق بشر خود را تزئین می‌کنند، اعتماد شود.

وی بیان کرد: اگر سپاه، نیروهای مسلح و سردارانی نظیر سردار سلیمانی نبودند، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و دشمنان اسلام نظیر تکفیری‌ها در دوره های مختلف چه بر سر مردم می‌آوردند.

وی گفت: نباید از ماهیت و حقیقت دشمنان غافل شد و لازم است ایام الله دهه فجر باشکوه برگزار شود تا همه دشمنان بدانند ما پشت انقلاب، نظام اسلامی و رهبری ایستاده‌ایم هرچند برعملکرد برخی مسئولان انتقاد داریم.

امام‌جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه امام، مقام معظم رهبری و اصل نظام و انقلاب خطوط قرمز ما هستند، افزود: با چنگ و دندان حافظ انقلاب، ارزش‌های اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی خیمه اباعبدالله الحسین(ع) است، اضافه کرد: واقعیت وحشی‌گری دشمنان روز به روز برما عیان می‌شود و نیازمند هشیاری و بصیرت در این زمینه هستیم، هدف اصلی دشمن تحریف وقایع بزرگ انقلاب با هجمه های رسانه ای است و معلمان، علما و اساتید باید در مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها این رشادت‌ها را به نسل جدید تبیین کنند.

امام‌جمعه ارومیه در بخش دیگری با اشاره به اینکه فصل تدوین بودجه سال آینده است، ادامه داد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب هر برنامه دولت باید دارای پیوست عدالتی باشد ‌و توزیع عادلانه بودجه در سال ۱۴۰۲ و تنظیم برنامه هفتم توسعه مصداق این مطالبه رهبری است، بودجه سال آینده در حال تنظیم است که باید عادلانه بوده و سهم استانها عادلانه تقسیم شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد تسهیلات بانکی به تهران تعلق دارد، افزود: باید این اعتبارات و تسهیلات عادلانه توزیع شود و نمایندگان استان ما لازم است در برنامه‌ریزی و امر بودجه‌ریزی دقت کنند.

وی با اشاره به زلزله اخیر در شهرستان خوی بیان کرد: عموم جماعت باید به کمک مردم خوی بیایند زیرا زلزله زدگان نیازمند وسایل گرمایشی هستند؛ هر چند مسئولان کمک می‌کنند ولی یاری مردم استان نیز لازم است.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی با کمک خود مردم و دولت باید انجام شود، اضافه کرد: هر چند دولت کمک می کند ولی بیمه خانه‌های روستایی لازم است چرا که به سرعت‌بخشی از این خسارت‌ها با بیمه رفع می‌شود و یاری دولت و همت مردم در این زمینه لازم است.

انتهای پیام
captcha