انتخاب نوجوانان برگزیده تهران در جشنواره «نوجوونیم»
کد خبر: 4116888
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

انتخاب نوجوانان برگزیده تهران در جشنواره «نوجوونیم»

سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران فراخوان جشنواره «نوجوونیم» را با هدف انتخاب نوجوانان برگزیده شهر تهران منتشر کرد.

جشنواره «نوجوونیم»حسین شکیب‌راد، دبیر رسانه‌ای جشنواره «نوجوونیم» در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران ‌به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،  در نظر دارد با هدف شناخت ظرفیت‌های نوجوانان برگزیده و دارای استعدادهای ویژه، جشنواره «نوجوونیم» را برگزار کند.

شکیب‌راد ادامه داد: این جشنواره در محورهای هنری، ادبی، ورزشی، مذهبی، رسانه و فناوری اطلاعات در بخش فردی و توانمندی‌های گروهی برای مشارکت نوجوانان متولد 1383 تا 1389 شهر تهران، در مناطق 22 گانه طراحی شده است.

وی افزود: نوجوانان دارای مقام‌های استانی و کشوری و یا نوجوانان دارای توانمندی‌های ویژه در محورهای جشنواره می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. در مرحله ابتدایی، نوجوانان تهرانی می‌توانند تا 12 بهمن‌ماه با ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 20001837 و دریافت لینک فرم ثبت نام، با تکمیل اطلاعات درخواستی در این جشنواره شرکت کنند.

شکیب‌راد تصریح کرد: همچنین، پس از آن، با برپایی جلسات کمیته داوری، 110 نوجوان برتر مناطق مشخص و سپس، در مرحله ارزیابی‌های تخصصی‌تر، 22 نوجوان شاخص در حوزه‌های مذکور انتخاب می شوند. در مرحله پایانی نیز پنج نوجوان برگزیده نهایی شهر تهران در آئین اختتامیه جشنواره با دعوت از چهره‌های محبوب و نامدار همان رسته‌ها، معرفی و هدایایی دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با 1837 تماس بگیرند. همچنین، اطلاعات تکمیلی در پرتال جشنواره به نشانی nojavon.farhangsara.ir در دسترس عموم است.

شکیب‌راد در رابطه با اهمیت برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها اظهار کرد: مهمترین نقصی که در نگاه تربیتی ما در رابطه با نوجوانان وجود داشته است، جدی نگرفتن این قشر بوده است. لذا باید به برنامه‌های نوجوانان و جوانان در مسیر فعالیت جامعه رسمیت بخشید. ‌

وی افزود: امروزه معمولا با عنوان دانش‌آموز صرفاً این رده سنی را به سمت درس خواندن وادار می‌کنیم؛ در صورتی که نوجوانان همان‌گونه که در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز آمده، به عنوان پیشران سبک زندگی جامعه معرفی می‌شوند تا بتواند در مسیر سبک زندگی جامعه به سمت مطلوب، تغییر ایجاد کنند.

شکیب‌راد تصریح کرد: در این جشنواره بنابر شناسایی نوجوانانی است که نسبت به اطراف خود بی‌موضع نبوده و کنشگر و فعال هستند و سعی بر این دارند این مسئله را از طریق هنر و مهارت‌هایی که دارند، به نمایش بگذارند.

دبیر رسانه‌ای جشنواره «نوجوونیم» اظهار کرد: بنابراین، یکی از مسیرهایی که می‌توانستیم به کشف چنین نوجوانانی دست پیدا کنیم، برپایی چنین جشنواره‌هایی است. لذا هدف اصلی در برپایی این جشنواره اولاً شناسایی نوجوانان خلاق و دوماً ترغیب ایشان به افزایش فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

انتهای پیام
captcha