طرح آرامش بهاری در ۲۲ بقعه متبرکه آذربایجان غربی اجرا می‌شود
کد خبر: 4129275
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱

طرح آرامش بهاری در ۲۲ بقعه متبرکه آذربایجان غربی اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی به‌مناسب گرامیداشت ایام نوروز و ماه رمضان در در ۲۲ امام‌زاده و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربیحجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی به‌مناسب گرامیداشت ایام نوروز و ماه رمضان در در ۲۲ امام‌زاده و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح در بقاع متبرکه شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، میاندوآب، چایپاره و نقده تا پایان ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای در دو امامزاده محمد و ابراهیم(ع) ارومیه و امامزاده سید بهلول(ع) خوی و گرفتن عکس یادگاری توسط خدام از زائرین در هفت بقعه، فضاسازی و تبلیغات محیطی در ۱۵ بقعه از جمله برنامه‌های این طرح هستند.

وی گفت: برگزاری مراسم تحویل سال در ۱۴ بقعه در شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس و میاندوآب، حضور ۱۲ نفر از مبلغان اعزامی قم در بقاع متبرکه استان، برپایی خیمه معرفت در ۱۰ امامزاده و بقعه شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، میاندوآب و چایپاره هم در قالب طرح آرامش بهاری انجام می‌شوند.

حجت‌الاسلام جوانبخت مراسم جزءخوانی قرآن کریم در پنج بقعه شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس و میاندوآب، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در هفت بقعه شهرستان‌های ارومیه، خوی و سلماس، برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در ۱۴ بقعه شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس و میاندوآب، میزبانی و پذیرایی در زایرسراهای بقاع متبرکه در 2 بقعه ارومیه و چایپاره، برگزاری مراسم  12 فروردین روز جمهوری اسلامی در هفت بقعه، طرح افطاری در بقاع متبرکه در دو  بقعه روزانه به تعداد یک هزار پرس و طبخ و توزیع سحری در شب‌های قدر در دو بقعه هر شب از دیگر برنامه‌های طرح بهاری برشمرد.

انتهای پیام
captcha