بهره مندی ۲۲۰ هزار زائر از طرح «آرامش بهاری» در امامزادگان آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4132141
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲

بهره مندی ۲۲۰ هزار زائر از طرح «آرامش بهاری» در امامزادگان آذربایجان‌شرقی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی از بهره مندی تعداد ۲۲۰ هزار نفر زائر از طرح «آرامش بهاری» در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

حجت الاسلام مشهوری، معاون فرهنگی اوقاف آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف استان، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف آذربایجان‌شرقی، 18 فروردین ماه، از بهره مندی تعداد ۲۲۰ هزار نفر زائر از طرح «آرامش بهاری» در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و اظهار کرد: طرح آرامش بهاری یکی از طرح ویژه‌های سازمان اوقاف در آغاز هر سال شمسی است که برنامه‌های آن از اواخر اسفندماه آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: هدف از برگزاری این طرح در امامزادگان و بقاع متبرکه استان، خدمت رسانی فرهنگی و اجتماعی به مسافران و زائران عزیز است و در این راستا برنامه‌های طرح آرامش بهاری امسال در ۴۲ بقعه متبرکه استان برگزار شد.

مشهوری، با اشاره به بهره مندی از ظرفیت مبلغان بومی و اعزامی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه استان، اظهار کرد: تعداد ۱۰ نفر از مبلغان متخصص اعزامی از قم و ۴۰ نفر از مبلغان بومی در زمینه مشاوره، کارگاه کودک، سخنرانی و پاسخ به شبهات مسافران و زائران ارائه خدمت کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی افزود: یکی از مباحث مهم طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی، اسکان زائران و مسافران عزیز بود که در این راستا حدود ۱۵ هزار زائر و مسافر در ۴۰۰ زائرسرا و مهمانسرای امامزادگان استان اسکان یافتند.

وی با اشاره به برپایی نماز جماعت در امامزادگان استان طی ایام تعطیلات نوروزی، گفت: برپایی خیمه‌های معرفت یکی از برنامه‌های اساسی طرح آرامش بهاری است که در این راستا انواع غرفه‌های کار با کودک، مشاوره، نقاشی، چند رسانه‌ای و ... در پنج امامزاده شاخص استان برپا شدند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت در آغاز سال جاری، طرح ضیافت الهی نیز همزمان با طرح آرامش بهاری در امامزادگان استان برگزار شد.

مشهوری، افزود: برنامه‌های جزءخوانی قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم، محافل انس با قرآن کریم، جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع)، برگزاری افطاری ساده بر اساس تاکید مقام معظم رهبری، سخنرانی‌های اخلاقی و معرفتی و مراسم مناجات خوانی از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی در فصل تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت بوده است.

انتهای پیام
captcha