از آبرسانی به 11 روستا تا تأییدیه پزشکی 3285 زائر توسط امدادگران فارس
کد خبر: 4137838
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

از آبرسانی به 11 روستا تا تأییدیه پزشکی 3285 زائر توسط امدادگران فارس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به در پیش‌رو بودن هفته هلال احمر به تشریح گزارش عملکرد این سازمان پرداخت و گفت:‌ در سال گذشته به 11 روستای محروم استان هرمزگان در قالب طرح نذر آب توسط امدادگران فارس آب‌رسانی انجام شد و امسال این طرح هم در فارس هم در هرمزگان ادامه خواهد یافت.

حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس امروز، 11 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن هفته هلال احمر گفت:‌ مطابق تقویم امسال 18 اردیبهشت‌ماه مصادف با روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ است اما در ایران از 16 تا 21 اردیبهشت‌ماه به نام هفته هلال احمر نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه شعار هفته هلال احمر امسال «هلال، نشان امید» انتخاب شده است، افزود: جمعیت هلال احمر استان فارس در بسیاری از برنامه‌ها از جمله عملیات‌های امدادی جزو استان‌های اول کشور است.

درویشی از ارائه آموزش‌های اولیه و رایگان طی یک سال گذشته به 166 هزار نفر از مردم استان خبر داد و گفت: همچنین طی یک سال گذشته در عملیات‌های امدادی زیاد جمعیت هلال احمر فارس مشارکت داشته است که برخی از آن‌ها را صددرصد انجام داده و برخی دیگر با مشارکت سایر نهادهای امدادرسان.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 2 هزار و 17 مورد عملیات امدادرسانی انجام دادیم، افزود: در استان فارس 33 پایگاه امدادی داریم که از این تعداد 7 پایگاه کوهستانی هستند و تلاش می‌کنیم در سال جاری مجوز احداث 4 پایگاه جاده‌ای را اخذ کنیم.

درویشی با تصریح اینکه طی یک سال گذشته رشد بسیار خوبی در جذب داوطلبان داشتیم به طوری که این رقم از 60 هزار نفر به 204 هزار عضو داوطلب در سطح استان رسیده است، گفت: به‌مناسبت هفته هلال احمر برنامه‌های مختلفی نظیر اعلام فراخوان عمومی برای عضوگیری، برگزاری مراسم بزرگداشت و تقدیر از داوطلبانی که کارهای شاخص انجام داده‌آند، دیدار با خانواده شهدای امدادگر و عطرافشانی قبور شهدا، برگزاری مانور سراسری و... از جمله این برنامه‌ها هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با یادآوری اینکه امسال یک صد و سالمین سالروز تأسیس جمعیت هلال احمر است، از برگزاری گردهمایی یکصد و یک هزار نفری امدادگران سراسر کشور خبر داد و گفت: استان فارس از این تعداد نیز سهمی دارد که جزئیات دقیق آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

اعزام 2 تیم عملیاتی امدادگران فارس به ترکیه

وی همچنین استان فارس چون در بحث امداد و نجات برخوردار است و همکاران خوبی هم داریم، در اکثر علمیات‌های امدادی در سطح کشور شرکت می‌کنیم، حتی در زلزله اخیر ترکیه نیز دو تیم عملیاتی از استان فارس برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ترکیه اعزام شد.

درویشی همچنین از اجرای ششمین دوره طرح «نذر آب» در سال جاری خبر داد و گفت:‌ برای سال جاری منتظر ابلاغ دستورالعمل هستیم اما به یاری خدا این طرح را با قوت ادامه می‌دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس ادامه داد: در سال گذشته موفق شدیم در استان هرمزگان در قالب اجرای طرح نذر آب به 11 روستا آبرسانی کنیم که البته این کار با هزینه‌های خیران انجام شده است و بودجه دولتی در کار نبوده است. علاوه بر این‌ها حسب دستور استاندار فارس نیز این طرح در سطح استان برای روستاهای فاقد آب آشامیدنی انجام می‌دهیم که در این راستا روستای ایل سالار جنوب فراشبند استان فارس شناسایی شده است و عملیات آبرسانی به این روستا در حال انجام است. همچنین در یک روستا در منطقه حاجی‌آباد هرمزگان نیز طرح مذکور را اجرایی خواهیم کرد.

وی در خصوص معاینه زائران سرزمین وحی در سال جاری نیز گفت: تاکنون 3 هزار و 285 نفر از حجاج استان فارس معاینه شده و اعزام آن‌ها قطعی شده است و تنها معاینه 42 نفر دیگر باقی مانده است.

کمک 21 میلیارد تومانی به بیماران نیازمند

درویشی در ادامه با اشاره به کمک‌های درمانی این جمعیت به بیماران نیازمند دارو در سال گذشته 214 میلیارد ریال یعنی 21 میلیارد و 400 میلیون تومان کمک حمایتی درمانی ما بوده است، گفت:‌ همچنین به 80 هزار و 589 نفر از نیازمندان استان نیز هم مباحث حمایتی و هم وام‌های 2 الی 4 درصد اختصاص دادیم.

مدیر جمعیت هلال احمر فارس در خصوص پروژه‌های عمرانی این سازمان نیز گفت: به طور کلی 16 میلیارد و 700 میلیون تومان بودجه ملی برای مباحث عمرانی داشتیم که در استان نیز 42 میلیارد تومان هم بودجه مصوب داشتیم و همچنین در حال جذب این بودجه‌ها برای پروژه‌های عمرانی خود هستیم و سعی می‌کنیم تا پایان شهریورماه جاری این بودجه‌ها را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه 21 پروژه عمرانی در  دست احداث در استان داریم، گفت: در هفته هلال احمر یک پایگاه در داراب با بودجه 23 میلیارد تومان را افتتاح خواهیم کرد.

درویشی یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی در دست احداث را پایگاه پشتیبانی علمیات امداد و نجات استان فارس در فاصله بین فرودگاه شیراز و شهرک صنعتی اعلام کرد و گفت: دیوارکشی این پروژه انجام شده است و امسال بودجه خواهیم گرفت تا بتوانیم سوله آن را احداث کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در پایان با اشاره به احداث آزادراه شیراز ـ اصفهان گفت: فعلاً سه پایگاه امدادی بناست که در طول این آزادراه احداث شود که دو پایگاه مربوط به اورژانس و یک پایگاه مربوط به هلال احمر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha