مشارکت 488 حافظ در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ در فارس
کد خبر: 4138935
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

مشارکت 488 حافظ در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ در فارس

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس از مشارکت 488 حافظ قرآن در مقاطع 10 و 20 جزء و حفظ کل در هجدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ در این استان خبر داد.

هجدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ، فارسسیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در این استان گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور روز گذشته در استان فارس برگزار شد.

وی از مشارکت 488 حافظ قرآن در مقاطع 10، 20 جزء و حفظ کل در این آزمون خبر داد و افزود: این آزمون در  شهرستان‌های خفر، لامرد، داراب، کازرون، گراش، جهرم، استهبان و شیراز برگزار شد.

موسوی یادآور شد: تعداد ثبت نامی حفظ استان جهت شرکت در هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم 619 نفر بوده که تعداد 488 نفر در 8 حوزه استان حاضر و تعداد 131 نفر غایب بودند که از این  غائبین تعدادی به دلیل داشتن حد نصاب نمره از آزمون سال گذشته، معاف از آزمون مرحله اول امسال بوده و نیاز به حضور در آزمون نداشتند.

وی با بیان اینکه مرحله دوم این آزمون در بازه زمانی 20 تیر تا 5 مردادماه سال جاری به صورت عملی برگزار می‌شود، گفت: آزمون ارزیابی و اعطای تخصصی به حافظان قرآن کریم تخصصی‌ترین و معتبر ترین آزمون حفظ کشور است و افرادی که در این آزمون مدارک سطوح ۵ گانه را کسب کنند معادل دیپلم تا دکتری از وزارت آموزش و پرورش یا وزارت علوم مدرک علمی دریافت کنند.

موسوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در تحقق ۱۰ میلیون حافظ در کشور بیان کرد: طبق مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در هشتم آذر ۱۳۸۴ یکی از برنامه‌های ابلاغی سازمان دارالقرآن الکریم برگزاری آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی در سراسر کشور است. 

حمیدرضا ثابت نسب

انتهای پیام
captcha