مسابقات قرآن با ثبت یک رکورد جدید و پایان نخستین رویداد مشکل‌گشا
کد خبر: 4148101
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
مروری بر اهم رویدادهای قرآنی هفته

مسابقات قرآن با ثبت یک رکورد جدید و پایان نخستین رویداد مشکل‌گشا

اختتامیه نخستین رویداد مشکل‌گشا با موضوع چالش‌های عدم رسیدن به ۱۰ میلیون حافظ قرآن، پایان ثبت‌نام بخش آوایی مسابقات قرآن با ثبت رکورد جدید و آغاز فرایند ثبت‌نام در پایگاه‌های تابستانی دار‌القرآن‌های آموزش و پرورش از جمله مهمترین اخبار و رویدادهای قرآنی هفته سوم خردادماه 1402 بود.

به گزارش ایکنا، با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان، در هفته سوم خردادماه بیشتر خبرها و رویدادهای قرآنی متمرکز به برنامه‌ریزی و شروع برنامه‌های تابستانه از سوی مراکز و موسسات قرآنی بود. برهمین اساس این هفته با خبرهایی همچون راه‌اندازی گروه‌های تخصصی قرآن در دانشگاه‌های علوم پزشکی، تلاوت‌های پرشور کاروان قرآنی نور در سرزمین وحی، اختتامیه نخستین رویداد مشکل‌گشا با موضوع چالش‌های عدم رسیدن به ۱۰ میلیون حافظ قرآن، پایان ثبت‌نام بخش آوایی مسابقات قرآن با ثبت رکورد جدید، تاکید بر بازبینی منشور توسعه فرهنگ قرآنی با محوریت مسجد در گفت‌وگو با رییس سازمان دارالقرآن، فرایند ثبت‌نام در پایگاه‌های تابستانی دار‌القرآن‌های آموزش و پرورش، برگزاری پنجاه‌وسومین نشست کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب ایران اسلامی، رقابت ۲۵۰۰ نفر در مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزی و تمدید مهلت ثبت‌نام در مسابقات قرآنی مشکات همراه بود. در ادامه نگاهی به مهمترین رویدادهای قرآنی این هفته خواهیم داشت؛

راه‌اندازی گروه‌های تخصصی قرآن در دانشگاه‌های علوم پزشکی

برنامه رادیویی افق، ۲۰ خرداد با حضور جواد باقری‌بیلندی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با موضوع بررسی فعالیت‌های این وزارت به روی آنتن رفت که وی در این برنامه گفت: مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از سال ۱۳۸۷ به همت جمعی از علاقه‌مندان چون شهید فیروزی از بنیانگذاران این مرکز به منظور توسعه آموزه‌های وحی و معارف اهل‌بیت(ع) در وزارت بهداشت راه‌اندازی شد. همانطور که از اسم این مرکز پیداست، شکل‌گیری مجموعه با هدف انس و الفت خانواده نظام سلامت با معارف عترت و مفاهیم قرآنی با استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی انجام شده است.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه جشنواره قرآن وعترت وزارت بهداشت محلی برای شناخت استعدادهای قرآنی است، گفت: درست است که فرایند اجرایی جشنواره تمام شده اما این امر، آغاز فعالیت و برنامه ما برای استعدادهای نو و تازه شناسایی شده است در همین راستا طرح راه‌اندازی گروه‌های تخصصی قرآن را برای اولین بار در دست اجرا داریم.

تلاوت‌های پرشور کاروان قرآنی نور در سرزمین وحی

کاروان نور امسال با حضور ۲۰ قاری و حافظ قرآن کریم از ۱۲ استان به سرپرستی احمد ابوالقاسمی؛ قاری بین‌المللی کشور عازم سرزمین وحی شده تا ضمن اجرای برنامه و برپایی محافل قرآنی در بین در بین زائران بیت‎‌الله الحرام و مدینه منوره، اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران به ترویج فرهنگ انس با قرآن را بین حجاج دیگر کشورها منعکس کند.

حضور پرشور حجاج ایرانی؛ اعم از شیعه و سنی در محافل انس با قرآن بیانگر جایگاه قرآن بین مردم ایران اسلامی است که  خود زمینه‌ساز تقویت همدلی و وحدت اسلامی حول محور این کتاب الهی در ایام حج و بعد از آن است.

اجرای برنامه در محافل و برنامه‌های حجاج ایرانی و دیگر کشور‌ها، تلاوت در مراسم دعای کمیل، ندبه و دعای عهد و حضور در برنامه‌های مختلف بعثه مقام معظم رهبری در سرزمین وحی جهت تلاوت و اجرای مدیحه‌سرایی از دیگر برنامه‌های کاروان قرآنی نور است.

تلاوت اعضای کاروان قرآنی ایران در میان حجاج هندی

حضور پرشور حجاج ایرانی؛ اعم از شیعه و سنی در محافل انس با قرآن بیانگر جایگاه قرآن بین مردم ایران اسلامی است که زمینه‌ساز تقویت همدلی و وحدت اسلامی حول محور این کتاب الهی در ایام حج و بعد از آن است.

بر همین اساس کاروان نور امسال با حضور ۲۰ قاری و حافظ قرآن کریم از ۱۲ استان به سرپرستی احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشور، عازم سرزمین وحی شده است تا ضمن اجرای برنامه و برپایی محافل قرآنی در بین زائران بیت‎‌الله الحرام و مدینه منوره، اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران به ترویج فرهنگ انس با قرآن را بین حجاج دیگر کشورها منعکس کند. در این خبر فیلم‌های کوتاهی از تلاوت و اجرای احمد ابوالقاسمی و محمدرضا جاهدی‌نیا در کاروان حجاج هندوستانی را در سرزمین وحی مشاهده می‌کنید.

بازبینی منشور توسعه فرهنگ قرآنی با محوریت مسجد ضروری است

با روی کار آمدن مدیریت جدید سازمان دارالقرآن و فروکش کردن پاندمی کرونا بررسی مجدد فعالیت‌های گذشته و آینده این سازمان با هدف مطالبه‌گری برنامه‌های قرآنی ضروری به نظر می‌رسد. به همین سبب با حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، که حدود هشت ماه از تصدی‌گری‌اش بر این مسئولیت می‌گذرد، گفت‌وگو کرده‌ایم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه پیشنهاد بازبینی منشور توسعه فرهنگ قرآنی را با محوریت مسجد داده‌ایم، تأکید کرد: در امر توسعه فرهنگ قرآنی و نیز جهاد تبیین و ضریب دادن به مباحث انس و تدبر در قرآن، بدون همراهی طیف‌های مختلف جامعه قرآنی موفق نخواهیم بود.

جلسات مادرانه ختم مفهومی قرآن برگزار می‌شود

باشگاه مادرانه نسل توحیدی دوره جدید جلسات مادرانه ختم مفهومی قرآن کریم را برگزار می‌کند. این دوره با محوریت جریان‌شناسی سوره‌های قرآن یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح و به مدت چهار ماه از ۲۸ خرداد آغاز می‌شود.

دوره‌های نسل توحیدی رایگان بوده و بهای شرکت در آن انتقال آموخته‌ها به دیگران است.علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره لازم است اطلاعات خود را در فرم اینترنتی https://formafzar.com/form/۳ dc ۹ o ثبت کنند.

ثبت‌نام مدرسه مجازی حفظ و قرائت قرآن آغاز شد

حمیدرضا محصل، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت رضوان تهران در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: همزمان با اتمام سال تحصیلی و اوقات فراغت دانش‌آموزان، مدرسه مجازی حفظ و قرائت قرآن مؤسسه اقدام به ثبت‌نام رایگان از دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان پیش از ثبت‌نام تعیین سطح شده و براساس توانمندی به دوره مربوطه راهنمایی می‌شوند، بیان کرد: هزینه این دوره به واسطه همراهی خیرین قرآنی تأمین شده است و تدابیری اندیشیده شده تا این دوره‌ها به تفکیک در دو بخش پسران و دختران در پایه تحصیلی پنجم تا نهم برگزار شود.

«دوره‌های آشنایی با تدبّر در قرآن» برگزار می‌شود

مؤسسه گفتمان قرآن و ولایت جهت استفاده علاقه‌مندان به فهم قرآن کریم، دوره‌هایی برای آشنایی با تدبر در قرآن و آموزش زبان قرآن را طراحی کرده است.این دوره‌ها با کار تحقیقی و تدریس روان و آموزش‌محور اساتید این مؤسسه و با فیلمبرداری به همراه اسلاید‌های آموزشی تهیه شده و در سامانه‌ای اختصاصی برای علاقه‌مندان قابل استفاده است.

این دوره در دو مقطع شامل مقطع اول از بسته آموزشی آشنایی با تدبر در قرآن است. در این مقطع ابتدا به مقدمات تدبر در قرآن (مبانی و روش تدبر در قرآن) پرداخته می‌شود و سپس تدبر چهار سوره مدنی منافقون، جمعه، صف و منافقون ارائه می‌شود.

برگزاری پنجاه‌وسومین نشست کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب ایران اسلامی

پنجاه و سومین نشست کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب ایران اسلامی، به میزبانی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران برگزار شد.

نشست کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه با مشارکت نمایندگان آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آستان مقدس حضرت احمد‌بن موسی(ع)، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، مسجد مقدس جمکران و سازمان اوقاف و امور خیریه شنبه ۲۰ خردادماه و به میزبانی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران برگزار شد.

این جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط معصومی آغاز شد و در ادامه عباس سلیمی، ریاست کارگروه بعد‌ از خیر مقدم به اعضا و آرزوی حجی مقبول برای همه حجاج جهان اسلام، به افتتاح دارالتفسیر علامه طبرسی(ره) در آستان قدس رضوی با حضور تولیت و علمای حوزه و اساتید دانشگاه و سخنرانی قرّاء آیت الله العظمی شیخ جعفر سبحانی(دام ظله) اشاره کرد و از نمایندگان اعتاب مقدسه در این کارگروه درخواست کرد که با الگوبرداری از آن آستان مقدس جهت راه‌اندازی چنین کرسی‌های تفسیری اهتمام داشته باشند.

مسابقات قرآن با ثبت یک رکورد جدید و پایان نخستین رویداد مشکل‌گشا

طرح آموزش حفظ جزء ۳۰ قرآن با حمایت خیرین اجرا شد

مهدی پورموسوی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: ثبت‌نام دوره‌های تابستانه ویژه تمام مقاطع سنی در رشته‌های مختلف آموزش عمومی و تخصصی قرآن، چون فصیح‌خوانی، ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی، آشنایی با فنون تلاوت قرآن، ترتیل‌خوانی، حفظ ترتیبی و موضوعی (به صورت حضوری و غیر حضوری)، حفظ جزء سی‌ام قرآن و مفاهیم قرآن در کنار سایر دوره‌های هنری و آموزشی مؤسسات و دوره‌های تربیت مربی قرآنی آغاز شده است.

رقابت ۲۵۰۰ نفر در مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزی

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در دو بخش پژوهشی و آوایی از مهرماه در مدارس شروع شده است و دانش‌آموزان امکان شرکت در دو رشته را داشتند. در این مرحله قریب به دو هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از مقاطع متوسطه اول و دوم به رقابت می‌پردازند که یک سوم نفرات به بخش فینال مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مرحله آموزشگاهی این مسابقات هرساله همزمان با هفته قرآن و عترت (طی هفته پایانی آذر) انجام می‌شود، افزود: ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند که از این تعداد، برگزیدگان به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کردند و سپس منتخبان در مرحله استانی طی اردیبهشت‌ماه با هم به رقابت پرداختند و پس از اتمام امتحانات پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان، در هفته اول تیرماه شاهد برگزاری مرحله کشوری خواهیم بود.

آخرین مهلت ثبت‌نام دوازدهمین دوره طرح ملی تلاوت اعلام شد

ثبت‌نام دوازدهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) ویژه دختران ۱۰ تا ۱۵ سال و پسران ۸ تا ۱۵ سال در سه بخش حفظ، مفاهیم و تلاوت تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد.

طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) به منظور کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان با دعوت از اساتید کشوری و بین‌المللی به دو صورت حضوری و مجازی از سوی مؤسسه صراط مشهد و با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

۶۰ مربی قرآن سیستان و بلوچستان به مشهد اعزام شدند

علی فضیلتی، مدیر مؤسسه مجمع خیرین قرآنی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: ۶۰ مربی فعال طرح ترویج نهضت حفظ جزء سی‌ام از سیستان و بلوچستان، به همت مجمع خیرین در قالب گروه زیارتی ـ آموزشی به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه این اعزام با همراهی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان انجام شد، ادامه داد: این سفر که به مدت چهار روز به طول انجامید با حضور تعدادی از مدیران مؤسسات قرآنی سیستان و بلوچستان دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی استان همراه بود که در امر آموزش و تدریس نیز فعالیت دارند و در برنامه ترویج و گسترش حفظ جزء ۳۰ قرآن، فعالانه در روستا‌های این استان خدمت می‌کنند.

دفتر نخستین رویداد قرآنی «مشکل‌گشا» با معرفی برگزیدگان بسته شد

مراسم اختتامیه نخستین رویداد مشکل‌گشا با موضوع چالش‌های عدم رسیدن به ۱۰ میلیون حافظ قرآن در ایران و راهکار‌های نوآورانه برای فائق آمدن بر چالش‌های موجود، دوشنبه ۲۳ خرداد، به همت مرکز رشد واحد‌های فناور هنر‌های قرآنی در سالن شهید تقوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

هیئت داوران به این نتیجه رسید که همه ایده‌ها در مرکز رشد واحد‌های فناور هنر‌های قرآنی مستقر شوند. بر همین اساس سه تیم میقات، الزهرا و ماهد به عنوان پیشرو انتخاب شدند. تیم پنجم جویا اعلام و مقرر شد در بستر مسجدکالا ایده خود را ادامه دهد. تیم چهارم اتاق بازی آلا و تیم سوم دایرة‌المعارف قرآنی معرفی شد و در نهایت تیم خیزش رتبه دوم و تیم شفق مقام اول نخستین رویداد مشکل‌گشا را به خود اختصاص دادند.

پایان ثبت‌نام بخش آوایی مسابقات قرآن با ثبت رکورد جدید

زمان ثبت نام برای حضور در بخش آوایی (قرائت، حفظ، دعاخوانی، اذان و تواشیح) چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روز گذشته ۲۲ خردادماه به پایان رسید.

براساس اعلام مسئولان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در این دوره از مسابقات آمار ثبت نام از ۵۳ هزار نفر فراتر رفته تا رکورد بیشترین تعداد ثبت نام کننده در ادوار اخیر مسابقات سراسری قرآن کریم برای دوره چهل و ششم به ثبت برسد.

تجربه همنشینی روایت داستانی و آیه‌های قرآن در رویداد «روایه»

اگر به نوشتن علاقه دارید و می‌خواهید قالب جدیدی از نوشتن را تجربه کنید رویداد قرآنی روایه با رویکرد مربی‌محور، تولیدمحور و زیست هنری _ قرآنی در موضوع نویسندگی قرآنی برگزار می‌شود. 

علاقه‌مندان در این دوره یاد می‌گیرند تا میان روایت داستانی و آیه‌های قرآن همنشینی برقرار کنند. بر همین اساس رویداد روایه به شما مهارت نوشتن و چگونه نوشتن را می‌آموزد و اینکه چگونه با الهام از زندگی واقعی و با استفاده از آیه‌های قرآن بتوانید روایتی داستانی بنویسید.این رویداد به دنبال این است که نوشتن از آیه‌ها برای شما مثل آب خوردن باشد به این معنی که هم راحت باشد و هم اینکه اگر انجامش ندهید مثل نخوردن آب احساس کمبود کنید.

آغاز فرایند آسیب‌شناسی جشنواره قرآنی وزارت علوم

احسان خامنوی‌خیابانی، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد فعالیت‌های این اداره در حوزه جشنواره پس از پایان سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، گفت: در حال حاضر اولین رویدادی که پیش رو  خواهیم داشت برگزاری مرحله ملی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان است که مردادماه امسال به میزبانی دانشگاه فرهنگیان و در ارومیه برگزار می‌شود.

وی در مورد این جشنواره افزود: در حال حاضر رایزنی‌های فنی از قبیل سهمیه‌ دستگاه‌ها در این جشنواره و سایر جزئیات برگزاری آن با نظارت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صورت گرفته است. با توجه به اینکه ‌سهمیه‌ها از قبل به صورت سنتی بود، نکات و پیشنهاداتی برای واقعی‌تر شدن سهمیه‌ها به شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، ارائه شد. 

فرایند ثبت‌نام در پایگاه‌های تابستانی دار‌القرآن‌های آموزش و پرورش

با توجه به اتمام سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ و نزدیک شدن به ایام اوقات فراغت دانش‌آموزان، ثبت‌نام طرح‌های تابستانه دارالقرآن‌های تحت نظارت آموزش و پرورش تا پایان خردادماه ادامه دارد.دانش‌آموزان علاقه‌مند برای ثبت‌نام می‌توانند به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی http://my.medu.ir مراجعه کرده و پس از انتخاب نقش دانش‌آموزان و ثبت کدملی و شماره سریال شناسنامه، وارد سامانه شوند.

افتتاح سومین شعبه دارالقرآن المهدی (عج) در چهاردانگه 

اسلام بی‌غم، مدیر دارالقرآن المهدی (عج) وابسته به دفتر امام جمعه شهر چهاردانگه در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به افتتاح شعبه جدید این دارالقرآن، گفت: سومین شعبه دارالقرآن المهدی(عج) که جنب مسجد جامع شهر چهاردانگه واقع شده است، آماده بهره‌برداری بوده و پیش‌بینی می‌شود هفته اول تیرماه افتتاح شود. 

وی در ادامه به بُعد مسافت ساختمان مرکزی دارالقرآن برای شهروندان ساکن خیابان‌های شهید زارع، شهید فارسیان و همچنین اطراف مسجد جامع چهاردانگه اشاره کرد و افزود:‌ با توجه به اینکه این خیابان‌ها دارای بافت جمعیتی بالایی هستند و از سوی دیگر درخواست شهروندان برای راه‌اندازی شعبه‌ای در این منطقه بار‌ها مطرح شد، لذا این پیشنهاد با حجت‌الاسلام سالار سنجری، امام جمعه شهر چهاردانگه مطرح و در ادامه تصمیمی اتخاذ شد تا شعبه سوم مرکز در این منطقه افتتاح و راه‌اندازی شود.

برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن هلا‌ل‌ احمر در اوایل تیرماه

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ذکاوت، دبیر مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن این جمعیت، گفت: جلسه هماهنگی برگزاری مرحله کشوری این دوره از مسابقات، صبح امروز، ۲۴ خردادماه در دفتر  یعقوب سلیمانی، دبیر کل جمعیت هلال‌ احمر و با حضور نماینده خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر، نماینده معاونت آموزش و پژوهش، نماینده حوزه نمایندگی ولی‌فقیه و نماینده پشتیبانی و معاونت اداره‌کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر و ... برگزار شد.

برگزاری دومین طرح تابستانی حفظ جزء ۳۰ از سوی دارالقرآن ودجا

 دومین طرح تابستانی حفظ جزء سی قرآن کریم ویژه کارکنان شاغل و خانواده‌های (همسران و فرزندان) وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از اول تیرماه از سوی دارالقرآن این وزارت برگزار می‌شود.

این دوره به صورت غیرحضوری و همراه با مفاهیم و تدبر در آیات ویژه حفظ اولی‌ها در مقاطع سنی مختلف است که پس از موفقیت کارکنان در این طرح، یک ماه ارشدیت به آن‌ها اعطا می‌شود.

بیست و سومین محفل مجمع قرآنیان اسلامشهر برگزار می‌شود

بیست و سومین محفل مجمع قرآنیان اسلامشهر (منادی) با حضور اساتید پیشکسوت و قاریان بین‌المللی قرآن کریم و همچنین منصور قصری‌زاده، مدیر رادیو قرآن عصر امروز جمعه ۲۶ خرداد‌ماه برگزار خواهد شد.

از دیگر میهمانانی که برای این محفل قرآنی دعوت شده‌اند می‌توان به محمدحسن موحدی، قاری بین‌المللی، لطیف اسکندری، قاری پیشکسوت اسلامشهری، کیان سلطان‌پور، قاری ممتاز کشور، محمدحسین اصغری قاری نوجوان و همراهی سیدنورالدین موسوی، عضو انجمن خوشنویسان اسلامشهر اشاره کرد.

ثبت‌نام مسابقات مشکات تمدید شد

ر اساس اعلام دبیرخانه مسابقات قرآن کریم مشکات، تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند و به دلیل استقبال، مرحله ثبت نام این دوره تمدید شد.

برهمین اساس رشته‌های حفظ قرآن کریم تا فردا، جمعه، ۲۶ خردادماه مهلت ثبت نام دارند و این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. سایر رشته‌های آوایی ازجمله ترتیل، قرائت تقلیدی، اذان و مناجات‌خوانی تا جمعه دو تیرماه فرصت ثبت نام و ارسال اثر دارند و این زمان نیز به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و رشته مفاهیم قرآن کریم تا جمعه ۹ تیرماه فرصت ثبت‌نام دارند.

انتهای پیام
captcha