شکل‌گیری جبهه مقاومت نتیجه گسترش اندیشه شهید چمران است
کد خبر: 4149503
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۴
حجت‌الاسلام سعیدی:

شکل‌گیری جبهه مقاومت نتیجه گسترش اندیشه شهید چمران است

رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: مبارزه نیروهای انقلابی در فلسطین، سوریه، لبنان علیه اسرائیل و سایر جوامع استکباری نتیجه فراگیرشدن اندیشه و تفکر شهید چمران است.

حجت الاسلام علی سعیدی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی‌شاهرودی، رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرمانده کل قوا، عصر چهارشنبه، 31 خردادماه، در نشست تخصصی «بررسی ابعاد شخصیتی شهید چمران و نقش مقاومت در تحولات منطقه» که در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد، بر ضرورت تبیین ابعاد و زوایای شخصیت این مرد انقلابی تأکید کرد و گفت: شهید چمران درس آموخته و تربیت شده مکتب امام راحل و پایه‌گذار تفکر مقاومت بود و به‌دنبال این تفکر جبهه مقاومت شکل گرفت و اهداف را پیش برد.

وی با بیان اینکه انقلاب‌ها برای مانایی و پایداری مستلزم داشتن 5 شاخصه بسترسازی، پیروزی، استقرار، استکمال و استمرار هستند، ادامه داد: برای پیروزی، جریان‌سازی و استمرار وجود نهضت‌های مختلف با حضور نیروهای فعال و انقلابی خدوم، متعهد و متخصص آن نهضت نیاز است و با وجود نیروهای انقلابی نهضت‌های مورد نیاز پس از پیروزی انقلاب در ایران شکل گرفت و زمینه موفقیت و کسب دستاوردهای بسیار را فراهم کرد.

سعیدی با تأکید براینکه نهضت شکل گرفته از سوی امام راحل امروز در مرحله استمرار قرار دارد و با رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری مسیر حرکتی خود را به سمت موفقیت و کسب قله‌های موفقیت طی می‌کند، افزود: انقلاب برای رسیدن به این جایگاه در کنار هدایت‌های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب شاهد حضور فعالان انقلابی و نیروهای خدوم و مخلص همچون شهید چمران است.

این مقام مسئول به نقش اثرگذار شهید چمران در مبارزه با رژیم پهلوی اشاره و با بیان اینکه شهید چمران چهره کمتر شناخته‌ای در مبارزه با این رژیم در سال‌های قبل از انقلاب است، تصریح کرد: این شهید والامقام در سال‌های قبل از انقلاب نقش بسیار مهمی در بسترسازی و جریان‌سازی انقلاب ایران داشت و با حضور در لبنان و مصر توانست نهضت انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کند.

وی با اشاره به این نکته که مبارزه نیروهای انقلابی در فلسطین، سوریه، لبنان و ... علیه اسرائیل و سایر جوامع استکباری نتیجه فراگیرشدن اندیشه و تفکر شهید چمران است، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار منطقه‌ای قرار دارد و شهید چمران با حضور در کشورهای مختلف زمینه مقابله با استکبارجهانی را فراهم کرد.  

سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، شهید چمران را انسانی عارف و مجاهد توصیف کرد و گفت: با وجود اینکه این شهید دارای تحصیلات عالیه بود، اما نه تنها از تحصیلات و دستاوردهای علمی خود در مسیر رسیدن به آرزوها استفاده نکرد، بلکه با استفاده از این ظرفیت مسیر شکل‌دهی جنبش مقاومت بر مبنای اسلام را هدف‌گذاری کرد.

وی با بیان اینکه شهید چمران با انسجام‌بخشی نیروهای مسلح زمینه توقف دشمنان در دفاع مقدس را فراهم کرد، اظهار کرد: شهید چمران با اقدامات مجاهدانه خود زمینه آزادسازی خرمشهرهای مختلف در داخل و خارج از مرزهای ایران را فراهم کرد و شهید سلیمانی این مسیر را ادامه داد و به نتیجه رساند.

انتهای پیام
captcha