اجرای پویش هر «خانه یک موکب» در بجنورد
کد خبر: 4152374
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
همزمان با عید غدیر خم؛

اجرای پویش هر «خانه یک موکب» در بجنورد

همزمان با عید غدیر خم در سطح محلات بجنورد پویش زیبای هر« خانه یک موکب » برگزار می‌شود.

اجرای پویش هر «خانه یک موکب» در بجنوردعلی مینایی، مسئول پویش هر «خانه یک موکب» در بجنورد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: پویش«هر خانه یک موکب»با هدف دخیل کردن خانواده‌ها در محلات مختلف شهرستان بجنورد به جهت بزرگداشت واقعه غدیر که مهم‌ترین رویداد تاریخ تشیع است، توسط خادمین هیئت یافاطمه‌الزهرا (س) راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: مقرر است شرکت کنندگان در این پویش، در شب عید سعید غدیر (غروب پنج‌شنبه ۱۵ تیرماه) مقابل منزلشان یک ایستگاه صلواتی کوچک راه‌اندازی کنند و با نصب پرچم غدیر و توزیع شربت در ایستگاه، شور و شعف علوی در محله ایجاد کنند.

مینایی با بیان اینکه توزیع شهد شربت و لیوان‌ یکبار مصرف و اهداء پرچم یا بنر غدیر توسط خادمین هیئت یافاطمه‌الزهراء (س) انجام خواهد شد، افزود:  افراد طبق نظر و سلیقه خودشان علاوه بر نصب پرچم، با نصب لامپ‌های ریسه‌ای موکب خود را تزئین کنند و علاوه بر توزیع شربت، می‌توانند برنامه اطعام هم داشته باشند.

وی یادآورشد: برخی افراد در موکب مقابل منزل خود اقدام به برپایی ایستگاه‌های مخصوص کودکان و نوجوانان کرده و با اجرای، برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی و اهدای جوایزی در راستای آشنایی هر چه بیشتر کودک و نوجوانان با واقعه غدیر تلاش می‌کنند.

مینایی با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های محله محور در امور دینی و فرهنگی، خاطر نشان کرد: هدف اصلی، برگزاری برنامه‌های گرامیداشت عید بزرگ غدیر در نقاط مختلف استان است و بر همین اساس تلاش می‌شود هر خانواده‌ای در محله خود اقدام به برپایی یک موکب و ایستگاه صلواتی کند و به این ترتیب جشن‌های دهه امامت و ولایت در سطح همه شهرها، محلات و مناطق مختلف برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در برگزاری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی همانند عید غدیر هدف فقط گرامیداشت ظاهری، آذین بندی و برگزاری برنامه‌های محیطی نیست و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، حضور مؤثر تشکل‌ها و بیش از هر چیز ترویج فرهنگ شیعی و علوی مورد تاکید و توجه است.

انتهای پیام
captcha