درک معانی قرآن درمان دردهای انسان است
کد خبر: 4163416
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
حجت‌الاسلام مؤمنی:

درک معانی قرآن درمان دردهای انسان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خواندن، درک معانی و عمل کردن به قرآن درمان تمام دردهای انسان است، گفت: از طرف دیگر معرفت، محبت و قبول ولایت اهل‌ بیت(ع) که نشانه آن برائت از دشمنان است، اگر محقق شود انسان را از گمراهی و ضلالت نجات خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه و سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه، 27 مردادماه در مراسم سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه دستورالعمل‌های قرآن و روایات دافع ابتلائات ماست، اظهار کرد: عدم توجه به دستورالعمل‌های دینی برگرفته از قرآن و روایات اهل بیت(ع) اصلی‌ترین عامل در بروز ابتلائاتی است که امروز افراد و جامعه به آن مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه خواندن، درک معانی و عمل کردن به قرآن درمان تمام درد‌های انسان است، گفت: از طرف دیگر معرفت، محبت و قبول ولایت اهل بیت(ع) که نشانه آن برائت از دشمنان است اگر محقق شود انسان را از گمراهی و ضلالت نجات خواهد داد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه آخر سوره آل عمران اظهار کرد: این آیه دستورالعمل جامع و کاملی برای سلوک مادی و معنوی است و می‌فرماید: رسیدن به رستگاری در دنیا و آخرت از رهگذر صبر، توصیه دیگران به صبر، ارتباط با همدیگر و تقوا و پرهیز از گناه حاصل می‌شود. در روایتی در کتاب جهاد النفس وسائل الشیعه از امام سؤال شد که مراد از آیه ۲۰۰ آل عمران چیست؟ حضرت فرمودند: «بر انجام واجبات صبر کنید تا شیرینی عبادت را بچشید، در مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها صبوری کنید تا رشد کنید، با ائمه(ع) و امام زمان(عج) ارتباط برقرار کنید و تقوا پیشه کنید.»

مؤمنی با بیان اینکه تقوا یعنی از چیزی که بوی مخالفت خدا را می‌دهد پرهیز و کاری که بوی موافقت خدا را می‌دهد انجام دهیم، گفت: باید جوری رفتار کنیم که محبت امام زمان(عج) به ما معطوف شود و برای رضایت حضرت قدم برداریم.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه قم آشیانه اهل بیت(ع) است و در این شهر باید حرمت کریمه اهل بیت(ع) نگه داشته شود، بیان کرد: چشم و گوش انسان ورودی قلب است و آن چشمی می‌تواند به روی اهل بیت(ع) باز شود و ارتباط پیدا کند که اهل گناه نباشد و به هر چیزی نگاه نکند؛ گوش را باید پاک کرد، زیرا موسیقی باعث می‌شود غباری بر قلب انسان بنشیند و قوای حیوانی بر قوای انسانی غلبه پیدا کند.

وی گفت: گریه بر امام حسین(ع)، زیارت حضرت، طلب معیت با یاران ایشان و لعن فرستادن بر دشمنان حضرت به سرعت موانع را کنار می‌زند.

انتهای پیام
captcha