مدیریت‌های کشور باید در تراز انقلاب اسلامی باشد
کد خبر: 4169099
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

مدیریت‌های کشور باید در تراز انقلاب اسلامی باشد

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه مدیریت‌های کشور باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، گفت: اگر در جامعه بهترین قانون و برنامه را داشته باشیم ولی حاکم و مجری شایسته نداشته باشیم به بدترین انحراف‌ها مبتلا می‌شویم و تاریخ اسلام هم بیانگر همین است.

حجت الاسلام شمس الدین امام جمعه انزلی

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سیدعبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندر انزلی امروز، ۲۴ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر انزلی اظهار کرد: طبق بیانی از نبی مکرم اسلام، تقوا یک ویژگی اخلاقی است که اگر کسی ملتزم به آن شود دنیا و آخرت مطیع وی خواهد شد و به بهره‌مندی از بهشت نیز دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به بخشی از آیه دوم از سوره مبارکه طلاق افزود: «مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا؛ و هر که از خدا پروا کند؛ خدا برای او راه بیرون شدن [از مشکلات و تنگناها را] قرار می دهد». 

امام جمعه بندرانزلی با تسلیت مناسبت‌های دهه پایانی ماه صفر، تصریح کرد: این ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت‌ امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) فرصتی است تا سیره و منش این عزیزان بازخوانی شود و نسبت به زندگی آنها و الگوگیری از این بزرگان آشنایی بیشتری پیدا کنیم.

شمس‌الدین با اشاره به اینکه پس از رحلت نبی مکرم اسلام شرایط زمانه به گونه‌ای شد که باید مورد مطالعه قرار گرفته و از آن درس بگیریم، گفت: بعد از رحلت پیامبر اکرم سقیفه تشکیل شد و سنگ بنای برخی از انحرافات شکل گرفت. پس از آن بدعت‌هایی در دین گذاشته شد که هر کدام در جای خود بسیار مهم است و باید مطالعه شود اما دستاوردهای پیامبر اکرم با بدعت‌هایی که در برخی از سنت‌ها پدید آمد منحرف نشد.

وی تصریح کرد: انحراف در جای دیگری بود و پیغمبر اکرم هم نسبت به آن هشدار دادند ولی توجه نکردند و آن چیزی نبود جز اینکه علی رغم دستور پروردگار متعال و ابلاغ و تأکید پیامبر اکرم(ص) در دوره‌های مختلف، کسانی که باید مدیریت جامعه را در دست می‌گرفتند، کنار زدند و کسانی که پیغمبر فرموده بود مدیریت جامعه را به دست آنها ندهید آمدند و همین کافی بود که همه چیز به هم بریزد و همینطور هم شد.

شمس‌الدین با اشاره به اینکه مستندات روایی و تاریخی غدیر خم وجود دارد ولی پای جریان‌هایی به مدیریت جامعه باز شد که نهی صریح آن از سوی پیامبر اکرم وجود داشت، گفت: اگر در جامعه بهترین قانون و برنامه را داشته باشیم ولی حاکم و مجری شایسته نداشته باشیم به بدترین انحراف ها مبتلا می‌شویم و تاریخ اسلام هم بیانگر همین است.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی پس از ۴۴ سال در مسیری پیش می‌رود همین بلایی که بعد از پیغمبر بر سر امت اسلام آوردند بر سر ما می‌آورند، افزود: امام خمینی(ره) نیز بارها در بیانات خود سپردن امور به افرادی که اعتقاد به اسلام ناب ندارند را نهی کرده بود.

شمس‌الدین با بیان اینکه اگر امروز مقام معظم رهبری می‌فرمایند: نمی‌گذاریم ذره‌ای انحراف در آرمان‌های انقلاب پدید بیاید، با اتکای به شما مردم است، تصریح کرد: مردم هستند که با حضور در انتخابات نمایندگان مجلس و رئیس جمهور انتخاب می‌کنند و دولت‌ها هستند که مدیران را برای اداره کشور انتخاب می‌کنند و اگر این‌ها از وظایف‌شان کوتاهی کنند و در مسیر دشمن حرکت کنند و تفکرات‌شان تفکر اسلام ناب محمدی نباشد نمی‌توانند انقلاب را حفظ کنند زیرا نمی‌شود اسلام را با تفکر لیبرالی و اسلام آمریکایی حفظ کرد.

امام جمعه بندر انزلی گفت: برخی از مدیران آمدند و مدعی شدند که هیچ اعتقاد و التزامی به اسلام و مبانی انقلاب اسلامی ندارند و این همه درد و رنج برای مردم به وجود آوردند، لذا از دولت انتظار داریم که مدیریت‌های کشور در تراز انقلاب اسلامی باشد.

انتهای پیام
captcha