حمایت از هزار طرح تولیدی راکد و نیمه فعال در کشور
کد خبر: 4171960
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

حمایت از هزار طرح تولیدی راکد و نیمه فعال در کشور

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: با بهره‌گیری از طرح نهضت احیا و حمایت استانداری و فرمانداری‌های سراسر کشور در تلاشیم هزار طرح راکد و نیمه فعال کشور را طی امسال مورد حمایت قرار دهیم.

نعمت اله رضایی رئیس صندوق کارآفرین امید کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، نعمت‌اله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور امروز، هفتم مهر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در شهرستان مریوان گفت: طی دور وز گذشته در سفر به استان کردستان از طرح‌های بسیاری بازدید کردیم و متناسب با برنامه‌های صندوق  و دولت سیزدهم در سال جاری برای این پروژه‌ها اقدام خواهد شد.

وی افزود: در این راستا صندوق مدل‌ها و طرح‌های را پیگیری می‌کند که این مدل‌ها به راه‌اندازی و تسریع به مرحله تولید رسیدن طرح‌های راکد و نیمه فعال کمک خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به اجرای طرح نهضت احیا در سطح کشور به منظور فعال‌سازی واحدها تولیدی راکد و نیمه‌فعال بیان کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از طرح نهضت احیا و حمایت استانداری و فرمانداری‌های سراسر کشور بتوانیم هزار طرح را در کشور طی امسال مورد حمایت قرار دهیم.

وی ادامه داد: این طرح در استان کردستان نیز در دستور کار قرار دارد و  امیدواریم حداقل در هر شهرستان دو طرح را مورد حمایت قرار دهیم و طی بازدیدهای از شهرستان مریوان و سروآباد این طرح‌ها مورد بازدید قرار گرفت که ان‌شاء‌الله بتوانیم این طرح‌ها را مورد حمایت قرار داده و به سرعت فعال کنیم.

رضایی به طرح نُوفَن یا مدار به عنوان یکی از طرح های صندوق کارآفرین امید در راستای افزایش بهره‌وری در پروژه‌های در حال اجرا اشاره کرد و گفت: در طرح نوفن با استفاده از شیوه های نوین و حمایت های مالی و غیرمالی اقدام به رفع موانع و در نتیجه افزایش تولید خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه همچنین در این طرح‌ها با استفاده از فناوری‌های نوین در شرکت‌های دانش بنیان می‌توان مقیاس شرکت‌ها را افزایش داد و بهره‌وری را در واحدهای تولیدی ارتقا بخشید، افزود: در سال جاری 70 هزار طرح را با اعطای 140 هزار میلیارد ریال تسهیلات در سطح کشور مورد حمایت قرار دهیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: با توجه به اینکه این اعتبار دو برابر تسهیلات پرداختی در سال گذشته می‌باشد لذا می‌توانیم اقدامات بسیار مؤثری را رد سطح کشور به انجام برسانیم هرچند نیاز کشور بیشتر از این میزان است.

وی با اشاره به اینکه صندوق‌های کارآفرین امید در سطح استان  و شهرستان‌های کشور فعال هستند، افزود: تمام فعالیت‌های این صندوق‌های استانی و شهرستانی به صورت هفتگی و ماهانه رصد می‌شود و متناسب با آن اقدامات اصلاحی انجام خواهد شد.

رضایی اظهار کرد: طی دو سال گذشته صندوق کارآفرین امید استان کردستان بیش‌ از دو هزار و 500 فقره تهسیلات پرداخت کرده و بیش از هفت هزار فرصت شغلی در قالب این طرح‌ها ایجاد و یا تثبیت شده‌اند.

وی افزود:  در سال جاری نیز هزار و 500 فقره تسهیلات پرداخت خواهد شد که زمینه اشتغال سه هزار فرصت شغلی را در استان کردستان ایجاد خواهد کرد و همکاران با تمام توان در سطوح شهرستان و استانی بحث‌ها  را پیگیری می‌کنند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در ادامه گفت: دولت در سال 1401 اعلام کرد که بیش از یک میلیون فرصت شغلی را در کشور ایجاد خواهد کرد که تاکنون یک میلیون شغل در کشور ایجاد شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته 40 هزار و 877 فقره وام در سطح کشور پرداخت کرده‌ایم که در قالب این طرح ها 106 هزار فرصت شغلی ایجاد و تثبیت شد.

رضایی به راستی ‌آزمایی این پروه‌های اشتغالزایی اشاره و اظهار کرد: به صورت 3، 6، 9 و 12 ماهه تسهیلات پرداختی  مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرند و افزون بر این سامانه‌ای ایجاد شده که تمام طرح‌های ایجاد شده برای همگان قابل دسترسی می‌باشد.

انتهای پیام
captcha