نامگذاری ۱۹۸ موقوفه انتفاعی به نام حضرت زهرا(س) و امام رضا(ع) در بوشهر
کد خبر: 4174505
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
مدیرکل اوقاف بوشهر:

نامگذاری ۱۹۸ موقوفه انتفاعی به نام حضرت زهرا(س) و امام رضا(ع) در بوشهر

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور گفت: ۱۵۹ باب مسجد و حسینیه به نام حضرت زهرا(س) و ۳۹ باب به نام امام رضا(ع) به‌عنوان اماکن موقوفه انتفاعی در سامانه الکترونیکی موقوفات در استان بوشهر ثبت شده است.

مسجدحجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، در گفت‌و‌گو با ایکنا از بوشهر، اظهار کرد: مردم دیار بوشهر یک انس و الفت تاریخی خاصی در محبت با اهل‌ بیت عصمت(ع) و عقیده به توحید و فراگیری آموزه‌های دینی و قرآنی و وقف اماکن مذهبی و دیگر مراکز درمانی به نام عترت داشته و دارند و در این راه و نیت خیر ثابت قدم مانده‌اند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه با بیان این مطلب که عشق و انس و محبت به قرآن و عترت باعث وسعت افق ديدگان دل و معنویت در زندگی فردی و اجتماعی می‌شود، گفت: در شهرستان بوشهر تعداد ۹ باب مسجد و حسینیه به نام امام حسن(ع) و ۸ باب به نام امام رضا(ع) و ۶ باب به نام محمد(ص) و ۲۱ باب به نام زهرا(س) مزین است که تمامی مشخصات این اماکن موقوفه انتفاعی در سامانه الکترونیکی موقوفات ثبت شده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور افزود: مشخصات این اماکن موقوفه انتفاعی در شهرستان تنگستان تعداد ۵ باب مسجد و حسینیه به نام امام حسن(ع) و یک باب به نام امام رضا(ع) و ۵ باب به نام محمد(ص) و ۱۵ باب به نام زهرا(س) مزین و نامگذاری و وقف شده‌اند.

وی مطرح کرد: در شهرستان دشتی نیز براساس ثبت موقوفات انتفاعی تعداد ۱۸ باب مسجد و حسینیه به نام امام حسن(ع) و شش باب به نام امام رضا(ع) و ۸ باب به نام محمد(ص) و ۱۳ باب به نام زهرا(س) تا کنون مزین و نامگذاری شده است.

این مقام مسئول گفت: مطابق آمار و مشخصات مساجد و حسینیه‌هایی شهرستان دَیِرِ در سامانه موقوفات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور تعداد ۸ باب مسجد و حسینیه به نام امام حسن(ع) و سه باب به نام امام رضا(ع) و یک باب به نام محمد(ص) و ۲۲ باب به نام زهرا(س) مزین و نامگذاری و ثبت شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۲۲ باب مسجد و حسینیه به نام امام حسن(ع) و یک باب به نام امام رضا(ع) و ۸ باب به نام محمد(ص) و ۳۴ باب به نام زهرا(س) در شهرستان کنگان مزین و نامگذاری و وقف شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر بیان کرد: در شهرستان گناوه تعداد ۸ باب مسجد و حسینیه به نام امام حسن(ع) و ۷ باب به نام امام رضا(ع) و سه باب به نام محمد(ص) و ۱۲ باب به نام زهرا(س) به‌عنوان موقوفه انتفاعی نامگذاری شده است. 

وی گفت: آمار موقوفات انتفاعی در شهرستان جم طبق مشخصات ثبتی در سامانه این سازمان تعداد ۸ باب مسجد و حسینیه به نام امام حسن(ع) و ۷ باب به نام امام رضا(ع) و دو باب به نام محمد(ص) و ۱۴ باب به نام زهرا(س) مزین است.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور اظهار کرد: در شهرستان دشتستان نیز تعداد ۱۳ باب مسجد و حسینیه به نام امام حسن(ع) و شش باب به نام امام رضا(ع) و ۸ باب به نام محمد(ص) و ۲۸ باب به نام زهرا(س) مزین و وقف شده‌اند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: تا کنون براساس سامانه الکترونیکی موقوفات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور تعداد یک‌هزار و ۹۷۷ موقوفه متصرفی و غیرمتصرفی ویژه استان بوشهر به ثبت رسیده است که از این آمار تعداد ۳۹ موقوفه غیرمتصرفی و یک‌هزار و ۹۳۸ موقوفه متصرفی است.

وی در پایان با بیان اینکه بوشهر یکی از استان‌های پیشرو در بحث ثبت اسناد در سامانه الکترونیکی دولت است، گفت: ۲۲۵ باب مسجد و حسینیه در استان بوشهر به نام حضرت صاحب الزمان(عج) مزین است که تمامی مشخصات این اماکن موقوفه انتفاعی در سامانه الکترونیکی موقوفات ثبت شده است.

نامگذاری مسجد

حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha