انتخاب آثار برتر جبهه مقاومت هدف جایزه شهید همدانی است
کد خبر: 4176088
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
سردار علی محمد نائینی:

انتخاب آثار برتر جبهه مقاومت هدف جایزه شهید همدانی است

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: هدف اصلی از دوسالانه شهید همدانی انتخاب آثار برتر جبهه مقاومت، بررسی دستاوردهای حوزه ادبیات مقاومت و انتخاب بهترین آنهاست.

به گزارش ایکنا، سردار علی محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در آیین اختتامیه سومین دوسالانه جایزه شهید حسین همدانی که شب گذشته 25 مهر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: نویسندگان و ناشران دفاع مقدس و جبهه مقاومت در واقع از منظر مقام معظم رهبری واسطه‌های رزق معنوی هستند و انتقال خاطرات شهیدان و رزمندگان، یک صدقه، حسنه و انفاق است. مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با تجربه‌ای قریب به ۴۰ سال در جمع‌آوری، سازمان‌دهی، گویاسازی اسناد دفاع مقدس و ایجاد گنجینه منحصربه‌فرد از اسناد و تجربه انجام پژوهش‌های تاریخی و تاریخ شفاهی فرماندهان با بهره‌گیری از منابع دست‌اول، توفیق و افتخار دارد.

وی افزود: هدف اصلی از دوسالانه انتخاب آثار برتر جبهه مقاومت، بررسی دستاوردهای حوزه ادبیات مقاومت، کمک به افزودن سرمایه معنوی این جبهه، نیازسنجی و بررسی آثار و داشته‌های موجود، گسترش و تعمیق پژوهش‌های علمی در مورد چرایی، چیستی، آثار و پیامدهای جبهه مقاومت و تجلیل از پژوهشگران، نویسندگان، ناشرین و در نهایت ارزیابی و انتخاب بهترین آثار است. در این شرایط مفتخریم که در این جمع با شکوه سومین دوسالانه را با محوریت جبهه مقاومت در کشور عزیز ایران و با حضور نمایندگان جبهه مقاومت، خانواده معزز شهیدان، پدیدآوران آثار، ناشرین محترم و سایر مهمانان فرهیخته داخلی و خارجی و اصحاب رسانه برگزار کنیم.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تاکید کرد: آثار در ۸ گروه با مدیریت دبیر محترم علمی جشنواره برادر عزیزم آقای گلعلی بابایی ارزیابی شده است. علاوه بر ارزیابی محتوای اثر، به لحاظ ویراستاری و هنری هم آثار ارزیابی شده‌اند که بیانیه داوران توسط دبیر محترم علمی جشنواره گزارش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha