دشمن‌شناسی از لوازم توفیق در جنگ شناختی است
کد خبر: 4179999
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰
حجت‌الاسلام منتظری در گفت‎‌وگو با ایکنا:

دشمن‌شناسی از لوازم توفیق در جنگ شناختی است

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه در شرایط جنگ شناختی به سر می‌بریم، اهمیت دشمن‌شناسی در این شرایط حساس را یادآور شد و گفت: لازم است در جنگ شناختی؛ هوشمند و هوشیارانه رفتار و برخورد کنیم تا مبادا فریب دشمن را خورد.

حجت الاسلام منتظری

رهبر معظم انقلاب اسلامی، اخیراً در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان با ریشه‌یابی دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران، تأکید کردند: «مرگ بر آمریکا یک شعار نیست؛ یک خط‌مشی است که از دل توطئه‌ها و دشمنی‌های بی‌پایان آمریکا با ملت ایران در طول ۷ دهه گذشته نشئت گرفته است.» تحلیل ایشان از این دشمنی دیرینه، اهمیت دشمن‌شناسی را بیش از پیش یادآور می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ضرورت دشمن‌شناسی در عصر حاضر گفت: اولین شرط مقابله با دشمن، دشمن‌شناسی است و اگر دشمن را خوب بشناسیم می‌توان متناسب با برنامه‌های او دست به مقابله بزنیم.

وی افزود: اما اگر شناخت دقیق و صحیح از دشمن و توطئه‌هایش وجود نداشته باشد قطعاً در مقابله با آن ناکام خواهیم ماند و در نهایت چاره‌ای جز تسلیم در برابر زیاده‌خواهی‌ها، فتنه‌ها و تفرقه‌ها نخواهیم داشت.

رئیس دیوان عالی کشور بیان کرد: هم در آیات قرآن کریم و هم در روایات کاملاً مشخص و تأکید شده که دشمن، ترفندها و سیاست‌هایش را باید شناخت.

منتظری با بیان اینکه در شرایط جنگ شناختی به سر می‌بریم، گفت: لازم است در جنگ شناختی؛ هوشمند و هوشیارانه رفتار و برخورد کنیم تا مبادا فریب دشمن را خورد.

گفت‌‎وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha