ایکنا؛ الگویی برای وحدت جامعه و دانشگاه
کد خبر: 4180795
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

ایکنا؛ الگویی برای وحدت جامعه و دانشگاه

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خبرگزاری ایکنا به عنوان یک الگو در بحث وحدت حوزه و دانشگاه به معرفی چهرهای نخبه بپردازد، گفت: معرفی طلبه و دانشجویان نخبه در معرفی وحدت علم و دین نیز به عنوان الگو می‌تواند موثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاجی زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاداسلامی خراسان جنوبیحجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاجی‌زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان جنوبی، در خصوص اهمیت رسانه در عصر امروز گفت: در فرهنگ‌سازی تمام جوامع رسانه حرف اول را می‌زند، به فرمایش مقام معظم رهبری درباره اهمیت بحث رسانه تاکید فراوان شده و عملکرد ما در این مسئله‌ ضعیف است و ما باید تلاش بیشتری در رسانه داشته باشیم در بحث جهاد تبیین و بیان بسیاری از حقایق ما از رسانه‌های نوین استفاده می‌کنیم که خبرگزاری‌ها و سایت اینترنتی است.

وی با بیان اینکه ایکنا در زمینه قرآنی عملکرد خوبی داشته است، تصریح کرد: سایت خبرگزاری ایکنا از طریق ترجمه اخبار و امور قرآنی به زبان‌های مختلف دنیا با توجه بیشتر و جامع تری امور قرآنی را دنبال می‌کند و تاثیرگذاری فراوانی داشته بر روی اقشار جامعه، چرا که بحث ترجمه به زبان‌های مختلف دنیا نکته مهم و حائز اهمیتی است.

حاجی‌زاده در خصوص نقش خبرگزاری در زمینه تبلیغ قرآن، بیان کرد: بحث بیان پیام‌ قرآنی، نکات تفسیری، اخبار و آثار قرآنی و همایش‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود باید توجه بیشتری کرد که اثرگذاری بهتری در جامعه داشته باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: معرفی نخبگان، اندیشمندان قرآنی و شخصیت‌های موفق قرآنی و افرادی که کارهای هنری در قالب پوستر، خطاطی و کتابت قرآن انجام دادند در گسترش فرهنگ قرآن خصوصا توسط ایکنا که به زبان مختلف ترجمه می‌شود، بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که دنبال می‌کنم در این سایت اخبار قرآنی آن است، با توجه به مخاطبان خاصی که رسانه دارد خصوصا خبرگزاری ایکنا، بیشتر مخاطبان آن افراد فرهیخته و اساتید حوزوی هستند، اگر امکان آن فراهم شود بیشتر به جنبه اعجاز قرآنی توجه داشت، اثرگذاری بیشتری در جذب مخاطب دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاداسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خبرگزاری ایکنا بعنوان یک الگو در بحث وحدت حوزه و دانشگاه به معرفی چهرهای نخبه بپردازد، گفت: معرفی طلبه و دانشجویان نخبه در معرفی وحدت علم و دین نیز بعنوان الگو می‌تواند موثر باشد.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: نیاز است خبرگزاری ایکنا به معرفی شخصیت‌های که در زمینه روانشناسی قرآنی، روانشناسی اسلامی و جامعه‌شناسی قرآنی فعالیت دارند، بپردازد.

خبرگزاری ایکنا در بحث وحدت حوزه و دانشگاه به معرفی چهره‌های نخبه بپردازد، گفت: معرفی طلبه و دانشجویان نخبه در معرفی وحدت علم و دین نیز به عنوان الگو می‌تواند موثر باشد.

انتهای پیام
captcha