ضرورت دشمن‌شناسی و تبعات بی توجهی به اقتضائات آن
کد خبر: 4182068
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
اکبری تالارپشتی بیان کرد:

ضرورت دشمن‌شناسی و تبعات بی توجهی به اقتضائات آن

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: تحلیل و تبیین و دوری از خودشیفتگی و کنار گذاشتن روحیه برتری‌طلبی در امر دشمن‌شناسی لازم و ضروری است. درواقع داشمن‌شناسی اقتضائاتی دارد که اگر رعایت نشوند امکان دارد در تشخیص جبهه حق و باطل با مشکل مواجه شویم.

عزت الله اکبری تالارپشتی

عزت‌الله اکبری تالارپشتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به ضرورت دشمن‌شناسی در زمانه حاضر اظهار کرد: دشمن مجموعه‌ای از اقدامات را برای استمرار خصومت‌ها و جنایاتش تعریف کرده و شیوه‌های خاصی هم بکار می‌گیرد ولی آنچه که ما باید در شرایط کنونی مدنظر قرار دهیم و در آن خط حرکت کنیم اطاعت محض از ولی‌ امر مسلمین است و اینکه از آرمان‌ها و افکار امام راحل حفاظت و صیانت شود.

وی افزود: افرادی که دشمن‌شناس هستند تمامی جهات را می‌بینند، درک می‌کنند و نسبت به آنها تحلیل دارند و به نوعی سره را از ناسره تشخیص می‌دهند. در مقوله دشمن‌شناسی باید آموزه‌های اسلامی، قرآنی و تاریخی اسلام را به خوبی فرا گرفت و نسبت به آنها اشراف وجود داشته باشد.

اقتضائات دشمن‌شناسی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تحلیل و تبیین و دوری از خودشیفتگی و کنار گذاشتن روحیه برتری‌طلبی در امر دشمن‌شناسی لازم و ضروری است. درواقع داشمن‌شناسی اقتضائاتی دارد که اگر رعایت نشوند امکان دارد در تشخیص جبهه حق و باطل با مشکل مواجه شویم.

اکبری تالارپشتی با بیان اینکه باید تکلیف‌گرا عمل کنیم تا به فضایل اخلاقی دست یابیم، گفت: همه ما مکلف به تبیین و روشنگری هستیم؛ از توده مردم گرفته تا نخبگان سیاسی-اجتماعی و مسئولان باید تکلیف‌‎گرا عمل کنند و نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اهتمام ویژه داشته باشند. هیچ‌کس نباید بگوید روشنگری و دشمن‌شناسی در حیطه کاری من نیست و یا ارتباطی به من ندارد و بدانیم اگر چنین اتفاقی بیفتد قطعاً همان دشمن زندگی او را هدف قرار می‌دهد، خانواده‌اش را متزلزل می‌سازد.

بیشتر بخوانید:

دشمن‌شناسی از لوازم توفیق در جنگ شناختی است


وی بیان کرد: خداوند وعده داده در برابر ظالمان بایستید و پیروزی ازآن بندگان خدا خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غفلت از مقوله دشمن‌شناسی موجب می‌شود تا دشمن بر ما مسلط شود، گفت: آمریکا در تلاش است تا بر امت اسلام مسلط شود و حتی به‌منظور تحقق این هدف شوم خود ابتدا انگلیس، رژیم صهیونیستی را به وجود آورد و امروز این رژیم غاصب به شدت مورد حمایت آمریکاست و به پایگاه نظامی این کشور در منطقه تبدیل شده تا به وسیله آن کشورهای مسلمان را غارت کند.

تحریف حقایق و تغییر جای جلاد و شهید؛ هدف اصلی دشمن

اکبری تالارپشتی اضافه کرد: امروز همه ما مشاهده می‌کنیم که دشمن چگونه در غزه دست به جنایت می‌زند و با تحریف حقایق جای جلاد و شهید را تغییر می‌دهد و برخی هم از سر بی‌اطلاعی یا به عمد با جبهه باطل همراهی می‌کنند. اگر دشمن‌شناس نباشیم هدف بعدی دشمن بعد از فلسطین مابقی کشورهای اسلامی خواهد بود ولی با دشمن‌شناسی می‌توان استقلال، امنیت و آزادی را بیمه کرد و در مقابل جبهه باطل به پیروزی دست پیدا کنیم.

وی گفت: باید منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری را در زمینه دشمن‌‎شناسی به خوبی تبیین کرد. نباید به بیانات ایشان نگاه گذرا داشت و یا شعاری نگریسته شود. همه ما وظیفه داریم و باید در حد وسع‌مان به وظیفه خود عمل کنیم؛ یکی توانش در حد زدن توئیت است و برخی هم در تولید محتواهای فاخر و تألیف کتاب‌ها و مقالات مؤثر توانمند هستند ولی هرکاری که می‌توان باید انجام داد. نباید کوتاهی کنیم و مسلماً هرگونه کوتاهی به زیان کل جامعه و جهان اسلام است.

انتهای پیام
captcha