دانشگاه؛ فرصت استثنایی برای کار فرهنگی
کد خبر: 4186172
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
پای صحبت دانشجوی قاری قرآن؛

دانشگاه؛ فرصت استثنایی برای کار فرهنگی

دبیرکانون قرآن وعترت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ قرآنی بین دانشجویان گفت: دانشگاه یک فرصت استثنایی برای کار فرهنگی است.

سجاد عرفانیان، دبیرکانون قرآن وعترت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجندسجاد عرفانیان، دبیرکانون قرآن وعترت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: دانشگاه همیشه یک فرصت  استثنایی بوده برای درس و کار فرهنگی است. این فضا با تصوراتم منطبق بود البته در فضایی که همه هم سن سال هستیم و ایجاد کردن یک محیط فرهنگی کاری سخت است چون قانع کردن قشر علمی جامعه با توجه به تفکراتی که دارند سخت است.

معاون قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: دانشجوی ۲۳ ساله ترم ۷ کارشناسی شیمی کاربردی در دانشگاه علوم بیرجند تحصیل می‌کنم. از ۳ سالگی با ثبت‌نام در مهد قرآن، فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز اما به طور حرفه‌ای از سن ۶ سالگی شروع کردم. 

این دانشجوی قرآنی بیان کرد: به عنوان فردی  که قاری و حافظ قرآن هستم خود را موظف به ترویج فرهنگ قرآنی نموده‌ام و در جامعه‌ای که باتوجه غرب‌گرایی عده‌ای، فساد شکل گرفته بهترین راه، برای زدودن آن قرآن و عترت خواهد بود.

دبیرکانون قرآن و عترت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند افزود: انگیزه‌ من نشستن برادران اهل تسنن در کنار ما شیعیان است، چراکه با توجه به آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران اتحاد، رمز موفقیت جامعه اسلامی است و خیلی به آن معتقد هستم چراکه از نفوذ دشمنان به کشورعزیزمان جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه مشوقان اصلی من در زمینه قرآن والدینم که هردو خادم حرم مطهر رضوی هستند بوده‌اند، گفت: باتوجه به اینکه پدرم قاری قرآن است روند قرائت و حفظ برای من را ساده‌تر کرد.

عرفانیان با اشاره به اینکه تجربه خاصی از اساتید خود در یادگیری اخلاق قرآنی بدست آوردم، اظهار کرد: باید عامل به قرآن بود تا قاری قرآن به قول حضرت آقا ما شدیم مدعیان صف اول درصورتی که متقین وشهدا از آخر صف گلچین می‌شوند.

دبیرکانون قرآن وعترت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند، گفت: رمز موفقیت خود را در ممارست فعالیت‌های قرآنی است و هرچه بیشتر تمرین و تلاش کنیم همانقدر یاد خواهیم گرفت.

این دانشجو حافظ و قاری قرآن با بیان اینکه در زمینه قرآن باتوجه به اینکه مشهد پایتخت قرآنی کشور است نشان دادن خود، کار بسیار سختی است و از سن ۷ سالگی درمسابقات شرکت می‌کنم، تصریح‌کرد: در مسابقات نواحی دانش‌آموزی اول بوده‌ام و یا فینالیست مسابقات تلویزیونی اسراء و درمسابقات استانی اوقاف جزو نفرات برگزیده بوده‌ام و دربدست آوردن مقام‌های کشوری کوتاهی کردم.

عرفانیان با بیان اینکه نمی‌توان گفت چه آیه‌ای زیباست چون قرآن تماما نورواحد خداوند تعالی است اما آیه ۳ سوره طلاق را سرلوحه زندگی خود قرار داده چرا که به  از جایى که گمان نمی‌برد او را روزى مى‌دهد و هر کس بر خدا توکل کند پس برایش بس است؛ زیرا خدا به انجام رساننده فرمانِ خویش است، بی‌گمان، خدا براى هر چیزى اندازه‌اى قرار داده است، گفت: زیباترین آیه قرآن است که آرامشی توام با دلی آرام به انسان عطا می‌کند و ذهن آدمی از هرچه غیر خداست عاری می‌شود.

دبیرکانون قرآن وعترت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند اظهار کرد: حفظ قرآن یا قرائت قرآن شرایطی ندارد، انسان باید بخواهد و دوست داشته باشد چون هرکه به سمت قرآن بیاید قرآن او را جذب می‌کند، چرا که مایه آرامش قلبی بوده  خصوصا زمانی که ذهنم درگیر باشد قرآن می‌خوانم و آرامشی نصیبم می‌شود.

این دانشجو حافظ و قاری قرآن با بیان اینکه اوقات فراغتی  در این دوسه سال بخاطر درس و دانشگاه نداشته‌ام چون مهم‌ترین هدفم درس بوده که بتوانم کارشناسی ارشد مهندسی شیمی شاخه پتروشیمی یا فرآوری انتقال گاز را بگیرم تا بتوانم وارد شرکت نفت شوم و در مسابقات بین‌المللی مالزی نفر اول قرائت قرآن را کسب کنم، گفت: زندگی هیچ وقت به عقب برنمی‌گردد بدانید چه می‌کنید و سعی کنید درکنار درس، کار قرآن و اهل بیت(ع) را سرلوحه خود قرار دهید تا برکت مال و اموال خودرا بصورت عیان حس کنید.

وی بیان کرد: باتوجه به رسانه‌های بسیار فعال غربی و رسانه ضعیف کشور اسلامی که درگیر جنگ فوق بحرانی فرهنگی است که این باعث شده فعالیت‌های قرآنی بصورت عموم و فراگیر نباشد با اینکه ابزار روز در ایران وجود دارد اما نه برای علم و اندیشه و رسیدن به اهداف است.

انتهای پیام
captcha