اسناد تاریخی نمایانگر حقانیت فلسطینیان و رسواکننده صهیونیست‌هاست
کد خبر: 4188247
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
علی دارابی:

اسناد تاریخی نمایانگر حقانیت فلسطینیان و رسواکننده صهیونیست‌هاست

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی گفت: اسناد به نمایش درآمده در نمایشگاه «فلسطین اصیل، برگی دیگر از اسناد فلسطین»، دلیل دیگری بر حقانیت فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی و رسواکننده صهیونیست‌ها است.

به گزارش ایکنا از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی در بازدید از نمایشگاه «فلسطین اصیل، برگی دیگر از اسناد فلسطین» که در هشتی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برپا شده است، گفت: این نمایشگاه که در آن ۶۰ تابلو از مجموعه تصاویر تاریخی همچون تمبر، سکه‌های ضرب شده، نقشه، کارت‌پستال و رویدادهای مربوط به فلسطین است، نشان از اصالت فلسطین دارد.

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی افزود: آثاری متعلق به سال‌های ۱۹۰۵ تا پیش از ۱۹۴۸ میلادی که در دوره قیومیت انگلیس بر فلسطین و همچنین حکومت عثمانی‌هاست، دلیل بر حقانیت فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی است.

دارابی تصریح کرد: در سال‌های اخیر و با دور شدن از سال‌های اشغال فلسطین و آمدن نسل‌های جدید، صهیونیست‌ها و تاریخ‌نگارانِ طرفدار آنها به مردم جهان چنین القا می‌کنند که پیش از تشکیل دولت اسرائیل، نام فلسطین وجود خارجی نداشته و مورد استفاده قرار نمی‌گرفته است، در صورتی که اسناد تاریخی دروغ آنها را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در اوایل قرن بیستم میلادی، کارت پستال‌ها نوع جدیدی از رسانه‌ها بودند که در مکاتبات مردم جهان جایگاه ویژه‌ای یافتند. این کارت پستال‌ها به طور ویژه‌ای برای مراکز فرهنگی و تجارتخانه‌ها تهیه و ارسال می‌شدند که بعدها همین کارت پستال‌ها به عنوان سند هویت سرزمین فلسطین به حساب آمدند و به عنوان اسناد تصویری در سراسر جهان پراکنده شدند.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی گفت: برخی از این کارت‌پستال‌ها تصاویر بناها، پیشینه‌ شهرها، آداب و رسوم و فرهنگ مردم فلسطین را به تصویر کشیده‌اند. از دیگر اسناد و مدارک به نمایش درآمده سکه‌های ضرب شده در دوران قیمومیت و پاسپورت فلسطینی و همچنین نقشه‌های جغرافیایی است که تمامی این اسنادها دلیل بر حقانیت فلسطینیان در سرزمین‌ خودشان است.

انتهای پیام
captcha