بیست‌و‌هفتمین یادواره شهید «سید مجتبی علمدار» در ساری برگزار می‌شود
کد خبر: 4189835
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

بیست‌و‌هفتمین یادواره شهید «سید مجتبی علمدار» در ساری برگزار می‌شود

بیست‌وهفتمین یادواره شهید «سید مجتبی علمدار»، پنجشنبه هفتم دی‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار می‌شود.

پوستر بیست و هفتمین یادواره شهید سید مجتبی علمدار در ساریبه گزارش ایکنا از مازندران، بیست‌وهفتمین یادواره شهید «سید مجتبی علمدار» از سوی ستاد یاواره این شهید بزرگوار پنجشنبه، هفتم دی ماه به مجری‌گری فرزاد مجیدی، ساعت 18 در مصلی امام خمینی (ره) شهرستان ساری برگزار می شود.

در این مراسم سیدحمیدرضا برقعی به شعرخوانی می‌پردازد و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفیان، سخنران این مراسم است همچنین مداحی محمد اسداللهی و امین قدیم از ذاکران اهل بیت(ع)، زینت‌بخش این آیین شهدایی خواهد بود.

جانباز شهید «سید مجتبی علمدار» ۱۱ دی ۱۳۴۵ در شهرستان ساری چشم به جهان گشود. وی در نوجوانی به عضویت بسیج درآمد و در اواخر سال ۱۳۶۲ به کردستان رفت.شهید علمدار برای نخستین بار در عملیات کربلای ۱ شرکت کرد و مدتی پس از آن وارد گردان مسلم بن عقیل در لشکر ۲۵ کربلا شد و تا پایان جنگ در آنجا ماند.

وی در عملیات‌های کربلای ۴ و کربلای ۵ حضور داشت و در سال ۱۳۶۶ مسئولیت فرماندهی گروهان سلمان از گردان مسلم ابن عقیل را برعهده گرفت و در عملیات والفجر ۱۰ نقش‌آفرینی مؤثری داشت.

شهید علمدار در کردستان عراق از ناحیه پهلو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد. وی سرانجام ۱۱ دی ۱۳۷۵ هنگام اذان مغرب بر اثر عوارض شیمیایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام
captcha