آغاز تورهای بازدید شبانه مسجد شیخ زاید ابوظبی
کد خبر: 4191647
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

آغاز تورهای بازدید شبانه مسجد شیخ زاید ابوظبی

مسجد جامع شیخ زاید در ابوظبی، با راه‌اندازی تورهای بازدید شبانه، بطور 24 ساعته پذیرای علاقمندان خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از وگ، مسئولان مسجد جامع شیخ زاید ابوظبی اعلام کرده‌اند که با توجه به استقبال بازدیدکنندگان، این مسجد به صورت شبانه‌روزی باز خواهد بود.

معماری این بنای دیدنی که در نور روز خیره کننده است، به همان اندازه در شب، باشکوه است و لوسترهای متعدد آن روشن می‌شوند تا منطقه را با نوری ملایم زینت ببخشند. این تور برای مسافرانی که می‌خواهند در طول اقامت کوتاه خود در پایتخت امارات در هر زمانی از این مکان دیدنی بازدید کنند، راه اندازی شده است.

طبق نوشته وب‌سایت این مسجد، تورهای شبانه به بازدیدکنندگان فرصتی برای کشف زیبایی‌های پنهان در مسجد را می‌دهد که ممکن است قبلاً هرگز ندیده باشند؛ این تور دارای یک دستگاه راهنمای چندرسانه‌ای به 14 زبان بین‌المللی و به همراه گزینه‌های قابل دسترس برای افراد کم بینا و ناشنوا است. این  دستگاه به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا درباره تاریخچه تأسیس مسجد اطلاعات بیشتری کسب کنند و از غنای معماری طراحی اسلامی آن شگفت زده شوند.
 
بازدید از این مسجد در ساعات کاری از ساعت 9 صبح تا 21:30 رایگان است، اما برای تورهای شبانه از هر بازدیدکننده 20 درهم برای گروه‌های 20 نفره اخذ می‌شود. علاقمندان باید برای رزرو پرداخت و ثبت نام از طریق سایت مسجد وارد و پس از ثبت دلیل مراجعه در شب، از بین ساعات 10 شب تا 6 صبح، رزرو را انجام دهند.

مسجد «شیخ زاید» در شهر «ابوظبی»، پایتخت امارات بعد از مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) سومین مسجد بزرگ جهان است و یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی به شمار می‌آید. این مسجد نمونه تمدن اسلامی و مرکز برجسته علوم دینی محسوب می‌شود.

این مسجد بر اساس رتبه‌بندی تریپ‌ادوایزر در سال ۲۰۲۲، یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری در جهان معرفی شده است. همچنین این مسجد در زیرمجموعه «جاذبه‌های برتر» جایزه «انتخاب مسافران برای سال ۲۰۲۲: بهترین مقصدهای سفر» که بر اساس کیفیت و کمیت نظرات مسافران درباره تجربیات، تورها، فعالیت‌ها و جاذبه‌ها امتیاز داده می‌شود، در رتبه اول منطقه و چهارمین رتبه جهانی قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha