رژیم صهیونیستی به پایگاه کشور‌های استعماری تبدیل شده است
کد خبر: 4195595
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
حجت‌الاسلام عباسی:

رژیم صهیونیستی به پایگاه کشور‌های استعماری تبدیل شده است

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: امروز شاهدیم که این رژیم تبدیل به پایگاه کشور‌های استعماری شده است و به نیابت از آن‌ها در منطقه غرب آسیا خدمت می‌کند و این مسئله باید با اتحاد دنیای اسلام به نحوی حل شود.

علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه، عصر سه‌شنبه، سوم بهمن در نشستی با عنوان «فلسطین محور اتحاد جهان اسلام» اظهار کرد: منطقه ما بلکه جهان، امروز در یک شرایط ویژه و نقطه حساس تاریخی واقع شده است. نقطه‌ای که رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی با حمایت دولت‌های مستکبر شکل گرفت و تا به امروز در همه جا با جنایت‌های این رژیم همکاری کرده‌اند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: امروز مسئله اول جهان اسلام و بلکه بشریت، حوادث تلخی است که در غزه مظلوم در حال روی دادن است.

وی با اشاره به بیش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی، ادامه داد: در این دوران که با آوارگی میلیون‌ها انسان همراه بوده است، پیوسته شاهد کشتار‌ها و جنایت‌های این رژیم اشغالگر بوده‌ایم و این رژیم تبدیل به خطری برای کشور‌های منطقه شده است.

استاد جامعه المصطفی تصریح کرد: امروز شاهدیم که این رژیم تبدیل به پایگاه کشور‌های استعماری شده است و به نیابت از آن‌ها در منطقه غرب آسیا خدمت می‌کند و این مسئله باید با اتحاد دنیای اسلام به نحوی حل شود. اگر همه مسلمانان و همه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی به این مسئله اهتمام نداشته و پیرامون آن اتحاد نداشته باشند، مسئله فلسطین حل نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، همه انسان‌های آزاده جهان را در کنار مردم فلسطین خواند و تأکید کرد: امروز شاهد یک تقابل و صف‌بندی در جهان در موضوع اسرائیل هستیم. در یک طرف جبهه سطله‌جویان و مستکبران و امپریالیسم‌ها که به دنبال تسلط بر جهانند و در سوی دیگر جبهه عدالت‌خواهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان را داریم.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه سلطه کشور‌های استعماری طی این چند دهه برای همه بشریت آسیب‌زا و فاجعه‌آفرین بوده است، استعماری که چند صد سال بسیاری از کشور‌های جهان را آزار داد و هنوز هم کشور‌هایی در آمریکای لاتین و برخی مناطق آسیا از آثار استعمار رنج می‌کشند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیة به بردگی کشیدن انسان‌ها را از آثار نگاه تلخ استعماری دانست و گفت: اکنون ما شاهدیم این نگاه در قالب استعمار نو و فرانو مشغول انجام همان جنایت‌هاست. در گذشته از ابزار نظامی و حضور مستقیم استفاده می‌کردند و امروز از وابستگانشان و به خصوص در عرصه فرهنگ و رسانه با تسلط بر افکار استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی تأکید کرد: بشریت امروز نیازمند نسخه تازه‌ای برای حیات اجتماعی، مدنیت و تمدن خود است؛ چرا که این تمدن مادی آسیب‌های فراوانی را بر اخلاق، معنویت، عدالت و جنبه‌های معنوی و اخلاقی زندگی بشر وارد کرده است.

وی افزود: آنچه که می‌تواند نسخه جدیدی به بشریت ارائه کند و یک زندگی الهی و معنوی مبتنی بر عدالت برای بشریت به ارمغان بیاورد، نسخه‌ای است که اسلام عزیز و قرآن کریم به بشریت ارائه می‌کند و این رسالت همه مسلمانان است تا در کنار هم و متحد با هم در برابر این جبهه سلطه‌جو و استعماری بایستند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه، فلسطین را مهم‌ترین مسئله مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برشمرد و تصریح کرد: امروز شاهد این رویارویی هستیم، لذا ضرورت دارد کشور‌های اسلامی و دولت‌های اسلامی وارد عمل شوند، از مردم مظلوم غزه حمایت کنند و قطع ارتباط سیاسی و اقتصادی با این رژیم جنایتکار را در دستور کار قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی تأکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های بین‌المللی برای تحت فشار قرار دادن حامیان این رژیم استفاده شود؛ کمک به مردم مظلوم غزه امروز در اولویت مسئولیت‌ها و مأموریت‌های ملت‌ها و دولت‌های مسلمان است و ما ایمان داریم که خداوند مؤمنان را یاری خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha