ارسال آثار از 58 ملیت به دبیرخانه جشنواره شیخ طوسی
کد خبر: 4199696
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
رئیس دبیرخانه جشنواره شیخ طوسی اعلام کرد:

ارسال آثار از 58 ملیت به دبیرخانه جشنواره شیخ طوسی

رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی، گفت: طی یکسال اخیر ۲۵۰۰ اثر پژوهشی را شناسایی کرده‌ایم که از این تعداد ۱۶۸۴ اثر از ۵۸ ملیت و به ۱۶ زبان دنیا دریافت و کمیته‌های علمی این آثار را ارزیابی و ۷۸ اثر حائز رتبه و مقام تقدیر شده است.

علی کاظمی، معاون پژوهش پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی کاظمی، معاون پژوهش پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی امروز سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: این جشنواره هر سال و با هدف ایجاد انگیزه و ترویج فرهنگ پژوهشگری در طلاب المصطفی برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره پژوهشی شیخ طوسی با بخش اصلی و ویژه برگزار می‌گردد که بخش اصلی برای کارکنان و طلاب و اساتید جامعه المصطفی است که آثار و مقالات علمی و تخصصی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و ۲۶ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۲ مراسم اختتامیه در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی برگزار می‌شود.

رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی با اشاره به آثار ارسال شده بیان کرد: طی یک سال اخیر ۲۵۰۰ اثر را شناسایی کرده‌ایم که از این تعداد هزار و ۶۸۴ اثر از ۵۸ ملیت و به ۱۶ زبان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که کمیته‌های علمی این آثار را ارزیابی کرده و امسال ۷۸ اثر حائز رتبه و مقام تقدیر شده است.

حجت‌الاسلام کاظمی ادامه داد: بخش ویژه این جشنواره هر سال همچون همایش علمی برگزار می‌شود و موضوع آن با توجه به رویداد‌های بین‌المللی و مسائلی که در جهان اسلام اتفاق می‌افتد و همچنین منویات مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: موضوع بخش ویژه این جشنواره «گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل» است که در عرصه‌های پژوهشی دارای ۵ محور بوده و اساتید بر این اساس آثار خود را ارسال کردند.

رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی تصریح کرد: اساتید المصطفی در محور‌های عقلانیت و معنویت، علم و فناوری، جامعه و فرهنگ، حقوق و سیاست و اقتصاد و مدریریت آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند.

برگزاری ۱۴ پیش‌نشست با محوریت جشنواره شیخ طوسی 

حجت‌الاسلام کاظمی ادامه داد: ۱۴ پیش‌نشست با محوریت جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی برگزار شد که ۶ نشست در قم، ۶ نشست در اصفهان و ۲ نشست در مشهد بود و پنل تخصصی این همایش فردا چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه سالن جلسات عارف الحسینی مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار و ۶ مقاله ارائه خواهد شد.

وی افزود: هر سال بخش اصلی و ویژه جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی برگزار می‌شود که امسال میزبان ۱۰ فارغ‌التحصیل فعال پژوهشی دارای اثر و کتاب از کشور‌های آذربایجان، ازبکستان، افغانستان، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، عراق، لبنان و میانمار خواهیم بود.

رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی با بیان اینکه از دو هزار و ۵۰۰ اثر شناسایی شده هزار و ۶۸۴ اثر دریافت کرده‌ایم، گفت: آثار دریافت شده از سوی اساتید، طلاب و فارغ التحصیلان و کارکنان به صورت مجزا بررسی شد که از مجموع آثار دریافت شده تعداد ۷۸ اثر به عنوان آثار برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شد. ۱۲ اثر مربوط به بخش اساتید و یک اثر مربوط به کارمندان است.

ارسال ۲۰۰ مقاله به بخش ویژه دبیرخانه جشنواره شیخ طوسی 

حجت‌الاسلام کاظمی با بیان اینکه ۲۰۰ مقاله به بخش ویژه دبیرخانه جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی ارسال شده است، عنوان کرد: در مراسم اختتامیه شش نفر مورد تقدیر قرار می‌گیرند که دو نفر رتبه دوم، یک نفر رتبه سوم و ۳ نفر نیز شایسته تقدیر هستند.

معاون پژوهش پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی تصریح کرد: از رساله‌های منتخب ارسال شده به دبیرخانه جشنواره شش رساله فارسی و عربی منتخب شده که به صورت کتاب چاپ می‌شوند.

رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی، خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره روز پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه برگزار می‌شود که در این مراسم، آیت‌الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری و حجج اسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیهو  حسن رضایی، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی سخنرانی خواهند کرد.

یادآور می‌شود، در این جشنواره قرار است از خدمات علمی و دانشی مرحوم علامه باقر شریف القرشی از عراق تقدیر شود.

انتهای پیام
captcha