نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی درباره غزه
کد خبر: 4203070
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی درباره غزه

نشست فوق‌العاده وزرای سازمان همکاری اسلامی درباره بررسی وضعیت نوار غزه زیر سایه جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی سه‌شنبه، 15 اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از ینی شفق، سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد: نشست فوق‌العاده شورای وزیران خارجه کشورهای عضو  برای بحث در مورد تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه علیه ملت فلسطین در دفتر مرکزی دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در جده برگزار می‌شود.

قرار است، حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان در جلسه افتتاحیه این نشست سخنرانی کند. جلسه وزیران نیز پیش از نشست مقدماتی مقامات ارشد در روز دوشنبه در مقر سازمان برای بحث و بررسی و تصویب پیش‌نویس قطعنامه قبل از ارائه به شورا برگزار می‌شود.

سازمان کنفرانس اسلامی همچنین اعلام کرد: دبیر کل این سازمان و یک تیم حقوقی در تاریخ ۲۶ فوریه در دادگاه بین‌المللی لاهه به نام این سازمان درخواستی شفاهی ارائه کردند و در آن بررسی جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین به‌ویژه در نوار غزه را خواستار شدند.

سازمان همکاری اسلامی با بیان اینکه دبیرخانه این سازمان در شرُف تشکیل دیده‌بان حقوقی برای مستندسازی جنایات اسرائیل است، تصریح کرد: برای رصد این جنایات و انتشار آن در رسانه‌های مختلف نیز مرکز رصد ویژه‌ای راه‌اندازی خواهد شد.

در بیانیه پایانی آخرین نشست سازمان همکاری اسلامی که مهرماه برگزار شد، ضمن محکومیت‌ حمله رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، جنایت‌های جنگی و کشتارهای شنیع انجام شده، بر لزوم لغو محاصره اعمال شده علیه غزه و ورود فوری کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه که شامل مواد غذایی، دارو و سوخت به غزه است، تأکید شده بود.

همچنین در بیانیه این سازمان از شورای امنیت خواسته شد برای محکوم کردن تخریب وحشیانه بیمارستان‌ها در نوار غزه توسط اسرائیل تصمیمی فوری بگیرد و از تمامی کشورها خواسته شد که صادرات سلاح و مهمات به مقامات اشغالگر را متوقف کنند.

انتهای پیام
captcha