دو هزار بقاع متبرکه میزبان مسافران نوروزی در ایام ماه رمضان هستند
کد خبر: 4204429
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

دو هزار بقاع متبرکه میزبان مسافران نوروزی در ایام ماه رمضان هستند

حجت‌الاسلام نوروزپور با اشاره به برنامه‌های بقاع متبرکه در ماه مبارک رمضان، گفت: قریب به دو هزار امامزاده و بقاع متبرکه میزبان ویژه برنامه‌های طرح آرامش بهاری برای ایام نوروز و طرح ضیافت الهی در کل کشور هستند.

حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشوربه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه برگزاری دوره آموزشی هیئت امنا و خادمین بقاع متبرکه در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: آخرین مأموریت‌های بقاع متبرکه در ایام ماه مبارک رمضان به افراد ابلاغ شده است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه برنامه بودجه بقاع متبرکه در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: هریک از بقاع متبرکه باید برای خود برنامه بودجه فردی مختص به خود داشته باشند.

حجت‌الاسلام نوروزپور با اشاره به دوره‌های آموزشی برگزارشده برای هیئت امنای استان، ادامه داد: دوره آموزشی ویژه برنامه‌نویسی برای مدیران بقاع شاخص استان نیز برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، تصریح کرد: بقاع متبرکه باید برای پذیرایی معنوی و مادی از مهمانان خدا آماده شوند، لذا باید برنامه‌های فرهنگی و قرآنی متناسب با این ماه مبارک در این امکان مذهبی تدارک دیده شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه بقاع متبرکه برای بهار قرآن و بهار طبیعت آماده می‌شوند، ادامه داد: استان گلستان به عنوان استان‌ میقات‌الرضا(ع)، یکی از استان‌های زائر پذیر بوده لذا باید طرح‌های قرآنی ویژه‌تری در این اماکن مذهبی برگزار شود.

حجت‌الاسلام نوروزپور با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده در این ماه، ادامه داد: اعزام مبلغان، چیدمان هفت سین قرآن کریم، برگزاری افطاری‌های ساده طبق منویات مقام معظم رهبری، برپایی نماز جماعت و کرسی‌های تلاوت و تفسیری قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان با حضور قاریان ممتاز کشوری و بین‌المللی در دستور کار بقاع متبرکه قرار گرفته است.

وی گفت: قریب به دو هزار امامزاده و بقاع متبرکه میزبان ویژه برنامه‌های طرح آرامش بهاری برای ایام نوروز و طرح ضیافت الهی در کل کشور هستند.

انتهای پیام
captcha