آثار منتشر شده المصطفی به زبان ژاپنی رونمایی شد
کد خبر: 4205156
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸

آثار منتشر شده المصطفی به زبان ژاپنی رونمایی شد

مجموعه آثار تولید به زبان ژاپنی در نشست تخصصی میز منطقه‌ای ژاپن با حضور رئیس جامعه المصطفی العالمیه رونمایی شد.

علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه عصر امروز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه ماه در نشست تخصصی میز منطقه‌ای ژاپن، با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در این میز، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری عزیزان مرتبط، این اقدامات ارزشمند توسعه یافته و در آینده شاهد ارتقای کمی و کیفی این فعالیت‌ها باشیم.

وی، هدف المصطفی را تربیت عالمان زبده و مروج فرهنگ الهی و معنوی در جهان دانست و افزود: اخلاق و معنویت در زندگی انسان معاصر به حاشیه رانده شده و جهان ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند پیام‌های اخلاقی و معنوی ناظر به واقعیت‌های زندگی بشری است. رسالت مراکز علمی و فرهنگی مانند المصطفی ترویج معارف الهی و معنوی به شکلی است که بتواند به زندگی واقعی بشر کمک کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز شاهد جنایات و ستم‌های بی‌سابقه علیه ملت‌ها از سوی مدعیان حقوق بشر و آزادی هستیم. هرچند در مغرب زمین نیز افراد زیادی نسبت به این موضوعات دغدغه‌مند هستند، اما مردم شرق عالم به لحاظ تاریخی نسبت به این مسائل توجه و حساسیت بیشتری دارند. شاید ارتباط ملت ایران و ژاپن از لحاظ جغرافیایی و تاریخی به نسبت کمتر باشد، اما مشترکات فرهنگی همچون اخلاق و خانواده به نزدیکی فکری و معرفتی ما کمک شایانی می‌کند.

وی، طلاب المصطفی را از مهم‌ترین سرمایه‌های این مجموعه علمی دانست و تصریح کرد: ما به شخصیت‌ها و فراگیران بین‌المللی خود بسیار افتخار می‌کنیم و قدردان زحمات و تلاش‌های آنان در راه ترویج معارف الهی و اهل‌بیتی(ع) هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد: انسان دارای خواسته‌های فطری متعالی است که با ارزش‌های ارائه شده در اسلام ناب و معارف اهل‌بیت(ع) سازگاری دارد؛ بنابراین باید به سمت نشر این معارف ارزشمند حرکت نمود و از کار‌هایی که در قالب آموزش‌ها و دوره‌ها، فعالیت‌های پژوهشی و ترجمه‌ها توسط طلاب ما صورت می‌گیرد، حمایت کرد.

رئیس جامعه المصطفی، تشکیل میز‌های تخصصی منطقه‌ای را تجربه‌ای تازه و موفق در المصطفی دانست و اظهار کرد: ما سرمایه‌های بسیاری در جامعه المصطفی داریم که از تجربیات ارزشمندی در مناطق مختلف جهان بهره‌مند هستند که از ظرفیت آنان در این میز‌های منطقه‌ای باید در راه پیشبرد رسالت جامعه المصطفی استفاده کرد.

یادآور می‌شود، در این نشست از مجموعه آثار تولید شده به زبان ژاپنی توسط رئیس جامعه المصطفی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha