31 هزار ایرانی در نوروز زائر عتبات شدند
کد خبر: 4207102
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶

31 هزار ایرانی در نوروز زائر عتبات شدند

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت از اعزام بیش از 31 هزار زائر ایرانی در دوره عتبات نوروزی به عراق خبرداد و اعلام کرد: تعداد زائران نسبت به سال قبل در این دوره افزایش یافته است.

31 هزار ایرانی نوروز زائر عتبات شدندبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزارشد. دراین جلسه که امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، حمیدرضا محمدی معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت از ثبت نام 31350 نفر برای اعزام در دوره عتبات نوروزی خبرداد و گفت: دراین دوره که 23 اسفند ماه سال گذشته تا 9 فروردین ماه را شامل می‌شود ظرفیت سازی برای اعزام 32 هزار زائر درقالب 111 کاروان زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت صورت گرفته است.

وی افزود: اعزام کاروان‌ها 61 درصد سفرهای زمینی و 39 درصد هوایی انجام می‌شود و نسبت به سال قبل افزایش 31 درصدی را در تعداد زائران اعزامی شاهد هستیم.

معاون عتبات سازمان حج با اشاره به اینکه بسته‌های متنوع برای این ایام پیش بینی شده است، گفت: در این دوره 33 شرکت مجری از طریق 11 ایستگاه پروازی دراعزام‌ها مشارکت دارند و استان تهران در اعزام زائرین بیشترین سهم را داشته است.

در ادامه این جلسه، حجج اسلام حسین بهجتی و حسین کاردان مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و نجف از فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ارائه خدمات فرهنگی در دوره عتبات نوروزی، مراسم سال تحویل و مسایل و مشکلات زائران در سفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه درعراق گزارش دادند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در حوزه عتبات تصریح کرد: با اولویت بندی باید گام به گام در مسیرحل مشکلات حرکت و اقدامات بیشتری در این حوزه انجام شود تا شرایط بهتری برای زائران فراهم شود.

این جلسه با گزارش غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درخصوص اقدامات درحال پیگیری در داخل کشور و عربستان در ارتباط با حج 1403 ادامه یافت و وی از تکمیل شدن حدود 99 درصد از کل ظرفیت اعلام شده در استان‌ها خبرداد.

رضایی همچنین به اقدامات انجام شده برای معرفی مدیران مجموعه‌ها، تعیین تکلیف وضعیت آشپزخانه‌ها در کشور میزبان، تامین مواد غذایی مورد نیاز آشپزخانه‌ها، حمل و نقل بین شهری و تامین قربانی در حج پیش رو اشاره کرد و گفت: جداول پروازی برگشت زائران ازعربستان نیز درحال پیگیری و نهایی شدن است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم با اشاره به اهمیت فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی از معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری خواست ضمن هماهنگی با معاونین ذی ربط در سازمان حج و زیارت زمینه فعالیت هرچه بهتر رابطین فرهنگی فراهم شود.

این جلسه با گزارش طاهر درودی، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر درباره آغاز و ادامه معاینات پزشکی زائران حج پیش رو و برنامه ریزی انجام شده برای ارائه خدمات به حجاج کشورمان پایان یافت و سرپرست حجاج ایرانی ضمن بیان توصیه‌هایی در خصوص روند معاینات، بر ضرورت اطلاع رسانی به زائران درباره همراه داشتن داروهای تخصصی مورد نیاز با نسخه پزشک تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha