نظام سلطه از قدرت فرهنگی ملت ایران نگران است
کد خبر: 4211035
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵

نظام سلطه از قدرت فرهنگی ملت ایران نگران است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نظام سلطه از قدرت فرهنگی ملت ایران نگران است زیرا ملت ایران با تمسک به قدرت فرهنگی دریچه‌های نجات بشریت را به روی بقیه باز کرد.

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز 29 فروردین ماه در اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم و مقتدر جبهه مقاومت، اظهار کرد: بیش از 6 ماه است که چشمان همه مردم دنیا به یک جغرافیا و حادثه دوخته شده، همه چشم‌ها متوجه فلسطین و غزه بوده و همه نگاه‌ها به حوادثی که در آن سرزمین به مردم مظلوم و مقتدر می‌گذرد، است.

وی با اشاره به توطئه انگلیس در شکل گیری اسرائیل، افزود: رژیم جعلی صهیونیستی بر اساس یک توطئه بزرگ از سوی قدرت‌های مسلط دنیا در دوره‌ای که این خیالات شوم در اذهان آنها نقش بست و نطفه رژیم صهیونیستی شکل گرفت. بریتانیا امپراتور عالم بود و خیال شوم و اعلامیه نخست وزیر انگلیس در سال 1917 میلادی باعث این توطئه بزرگ برای جهان اسلام شد، تاکنون بیش از 100 سال می‌گذرد این داستان غم انگیز کشتارها ادامه دارد.

سلیمانی بیان کرد: بعد از تجزیه عثمانی، انگلیس با نیت شوم برای تجریه سرزمین فلسطین که از ابتدا فلسطینی‌ها ساکن این سرزمین بودند، یک فرماندار یهودی منصوب کردند، با این بهانه که مردم فلسطین نمی‌توانند امور را اداره کنند و دست ساموئل تئودور هرتزل، این فرماندار یهودی را برای کشتار مسلمانان باز گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه انگلیس در سرزمین ما هم جنایات متعددی کرد و براساس نیات شوم استعماری شان‌ به دنبال تجزیه سرزمین ما بودند، گفت: ملت ایران به گونه‌ای برخورد کرد که نتوانستند قامت این سرزمین را خم کنند، در حالیکه فلسطین اشغال شد و مردم آن از خانه‌های خود اخراج شدند، یهودیان سرزمین‌شان را تصاحب کردند، بیش از 65 حادثه‌ای که قتل عام بوده در طول این 100 سال اتفاق افتاد. سرانجام طوفان الاقصی پاسخ به همه این ظلم‌ها و فشارها و سلطه‌ها بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بشریت به فضل الهی و رسانه‌ها و فضای مجازی بیدار شده، تصریح کرد: تلاش و مجاهدت انسان‌های آگاه باعث شده امروز این رژیم کودک‌کش به عنوان منفورترین مجموعه جعلی شناخته می‌شود و در دنیا مردم به این جنایات‌ اعتراض می‌کنند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه براساس سنت الهی و تجربه بشری و تطورات تاریخی، پایان اشغالگری و وحشیگری رژیم جعلی فرارسیده است، افزود: آنجا که رهبر انقلاب فرمودند این رژیم جعلی و کودک‌کش 25 سال آینده را نمی‌بیند، اکنون ناظر به پیش بینی معظم له در خصوص مسائل جهانی هستیم؛ این سیر فروپاشی را باید در به بن بست رسیدن غرب دانست، غرب آمد دنیا را تحت سیطره خودش قرار داد؛ کارنامه بریتانیا، آمریکا و فرانسه را مطالعه کنید کدام یک از این کشورهای غربی فهرستی از تجاوزها و چپاول‌ها و غارت‌ها را نداشته است؟ 

وی بیان کرد: حمله به کنسولگری کشورمان در سوریه یکی از جنایات بزرگ رژیم صهیونیستی بود، اینجا مطالبه مردم و تدبیر فرمانده کل قوا بر تنبیه متجاوز بود، رسانه‌‌ها و هنروران و فرهنگ‌سازان باید به این پیروزی بزرگ افتخار کنند و به صورت شیوا و رسا در مورد انعکاس آن مجاهدت کنند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بنابر یکی از تحلیل‌گران غربی، عملیات وعده صادق مقابله ایران با چند قدرت غربی بود، زیرا همه فناوری‌های به‌روز کشورهای غربی در اختیار رژیم صهیونیستی است که طی این عملیات در کنار رژیم قرار گرفتند و با همه ظرفیت‌ها آمدند در حالی‌که ملت ایران ذره‌ای از قدرت و اقتدارش را به کار گرفت اما آن قدرت‌های غربی در این مورد تمام ظرفیت خود را به میدان آوردند! لذا ما باید بدانیم ملت ایران چه قدرتی دارد. 

سردار سلیمانی گفت: رژیم کودک‌کش و قاتل هیچگونه تضمینی در مورد رفتارش نیست، اما می‌دانند هر رفتاری از این رژیم جعلی سر بزند باید پیامدهای سنگینی را متحمل شوند؛ ملت ایران، ملت تاریخ سازی بود. 

وی بیان کرد: تولیدات فرهنگی و هنری بعد از انقلاب در مسیر جدیدی قرار گرفت، در گذشته هر موقع کشور مورد طمع قرار می‌گرفت ملت ایران آرام آرام از مسیر قدرت فرهنگی و هنری بر آن سلطه گران چیره می‌شد. دوره‌های مغول و تیمور را مطالعه کنید در می‌یابید از راه فرهنگی و هنری بر زور و سلطه چیره شده‌اند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: نظام سلطه از قدرت فرهنگی ملت ایران نگران است زیرا ملت ایران با تمسک به قدرت فرهنگی دریچه‌های نجات بشریت را به روی بقیه باز کرده، امروز به‌عنوان مکتب در سطح دنیا شناختنه و معرفی شده که برای موفقیت ملت و دولت فقط داشتن قدرت مادی و نظامی کافی نیست و مؤلفه جدید «مقاومت» است و صرفا دسترسی به تکنولوژی‌های روز نمی‌تواند زمینه موفقیت یک ملت را فراهم کند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه طوفان الاقصی یکی از همین گشایش‌هاست که ملت‌های اسلامی در مقابل تمدن مخرب و ویرانگر غرب ایستادند، خاطرنشان کرد: کسانی که در تمدن غرب به قدرت رسیدند و سیاست ورزان این تمدن مسیر شیطانی را انتخاب کردند، تلاش خود را در مسیر کشتار و ظلم به کار گرفتند، این مسیر همان مسیری بود که در رنسانس خود را بی نیاز از الهی دانستند.

وی ادامه داد: مکاتب تمدن غرب همه براین باورند که بشر نیاز به هدایت الهی ندارند اما از طرفی جبهه حق و خیر قرار دارد و سنت الهی بر این است که جبهه حق بر شر پیروز می‌شود. انقلاب اسلامی ملت ایران افتخاری بود که موازنه دنیای غرب را بر هم زد، لذا افتخار می‌کنیم که خداوند توفیق داده تا در راه این ملت جانفشانی کنیم و این افتخار بزرگی است در ادامه راه امروز تلاش در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه اهمیتش کمتر از مجاهد در میدان‌های دفاعی و نظامی نیست. آنچه که امروز غزه را به پیروزی رسانده و رژیم صهیونیستی نتوانسته هیمنه پوشالی خود را تحمیل کند، قدرت رسانه و هنر بوده و آنها شکست خوردند، این حد و اندازه از مقاومت برخاسته ازحماسه حسینی و عاشورایی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه فرهنگ و هنر میراث گرانبهایی است، افزود: مسئله اصلی جهان اسلام فلسطین است، ایران برجسته‌ترین ملت در حمایت از مردم مظلوم فلسطین می‌باشد، ملت ایران در طول سالیان مختلف حامی فلسطین بوده و لذا نظام و انقلاب اسلامی در کنار مردم مظلوم و مقتدر فلسطین هستند.

سردار سلیمانی با اشاره به جزئیات هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق، تصریح کرد: جشنواره مدرسه عشق به عنوان رویداد فرهنگی و هنری در کشور دبیرخانه بزرگی را ایجاد می‌کند و هر ساله در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود، شرایط روز و جنگه رسانه‌ای میطلبد کارهای بزرگ و اساسی فرهنگی هنری انجام گیرد.

وی گفت: باید با کاردسازی در جوانان و نوجوانان برای آینده سرمایه گذاری انجام دهیم، هم برای خلق آثار فرهنگی و هنری که محدود به یک موضوع یا عرصه نمی‌شود و هم همه سلیقه‌ها و موضوعات را در برگیرد و فضای باز برای همه نوجوانان و جوانان باشد. استقبال و همراهی مشارکت کنندگان در این دوره جشنواره یک قدرت بزرگ فرهنگی و هنری برای ملت ایران خلق می‌کند.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه فرهنگ و هنر پایه و اساس قدرت نرم است، گفت: فرهنگی و هنری ترین ملت، ملت ایران است باید این ظرفیت‌ها را متجلی کنیم، در تسهیل مسیر هنرمندان در عرضه آثار و استقبال از آثار آنها باید دستشان باز باشد. آثار فرهنگی و هنری باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی به دنیا عرضه شود. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: با همتی که همه جوانان و نوجوانان دارد، سازمان بسیج با رویکرد مردم پایه در خدمت به مردم در میدان‌های مختلف نقش آفرینی می‌کند. فرهنگ در کشور ما خوشبختانه وجهه مردمی و هنری را حفظ کرده، در دوران انقلاب هم علی رغم فشارها و فتنه‌ها این بعد همیشه مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و بر این امر توصیه و تأکید فرمودند لذا باید تدابیر معظم له را عملیاتی کنیم. 

انتهای پیام
captcha