جزئیات برگزاری کنکور سراسری در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
کد خبر: 4211111
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳

جزئیات برگزاری کنکور سراسری در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تشریح جزئیاتی از نحوه پذیرش در کنکور سراسری امسال، گفت: دانش‌آموزانی که در سنوات گذشته مدرک دیپلم خود را اخذ کرده‌ و نمره پایینی را کسب کرده‌اند می‌توانند بار دیگر اقدام به ترمیم نمره خود کنند که در صورت کسب نمره پایین‌تر سامانه نمره بیشتر را در نظر می‌گیرد و به عنوان نمره دانش‌آموز لحاظ می‌شود.

پژمان خلفیان، معاون آموزش متوسطه

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، پژمان خلفیان، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری امروز، ۳۰ فروردین‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با موضوع برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳، اظهار کرد: سال گذشته شاهد تأثیر مثبت معدل امتحانات نهایی در کنکور سراسری بودیم و بر طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به گونه‌ای بود که نمره امتحانات نهایی ملاک تأثیرگذاری در کنکور سراسری قرار گرفت.

خلفیان با بیان اینکه در کنکور امسال ۵۰ درصد از تراز به سابقه تحصیلی دانش‌آموز پایه دوازدهم و ۵۰ درصد به تراز آزمون اختصاص یافته است، افزود: چنانچه دانش‌آموزی سابقه تحصیلی امتحان نهایی پایه دوازدهم را نداشته باشد باید از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش اقدام به ثبت‌نام برای امتحان دروس مرتبط با کنکور سراسری کند، به این معنا که بعد از ثبت‌نام باید در امتحانات دروس اختصاصی پایه دوازدهم براساس سال جاری شرکت کند.

وی گفت: دانش‌آموزانی که در سنوات گذشته مدرک دیپلم خود را اخذ کرده‌ و نمره پایینی را کسب کرده‌اند می‌توانند بار دیگر اقدام به ترمیم نمره خود کنند که در صورت کسب نمره پایین‌تر سامانه نمره بیشتر را در نظر می‌گیرد و به عنوان نمره دانش‌آموز لحاظ می‌شود.

خلفیان بیان کرد: اگر دانش‌آموزی امسال تراز مورد نظر را در کنکور سراسری کسب نکند، باید سال آینده سابقه تحصیلی پایه‌های یازدهم و دوازدهم را ایجاد کند.

وی در خصوص گزینش در دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: برای سال جاری گزینش دبیری از دفترچه کنکور خارج شده و به صورت دفترچه جداگانه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، یعنی در روز برگزاری کنکور سراسری در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه متقاضیان شرکت در دانشگاه فرهنگیان، دفترچه دانشگاه فرهنگیان را بعد از دفترچه اختصاصی دریافت می‌کنند.

خلفیان تأکید کرد: پذیرش در دانشگاه فرهنگیان تنها از طریق کنکور سراسری اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود و سؤالات این دفترچه شامل دروس هوش و استعداد معلمی، مهارت معلمی نوشته محسن قرائتی و کتاب دین و زندگی پایه‌های دهم و یازدهم است.

وی گفت: تاکنون تعداد متقاضیان شرکت‌کننده در کنکور سراسری ۱۴۰۳ در استان حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز بوده که باتوجه به امکان مجدد ثبت‌نام برای نوبت دوم، این آمار تغییر می‌کند، از طرفی براساس آمارها و تحلیل‌های صورت گرفته، ۳۴ درصد از دانش آموزان رشته ریاضی در استان به راحتی در بهترین رشته‌های مهندسی پذیرفته می‌شوند.

در ادامه رحمت معین، رئیس اداره فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: همه دانش‌آموزان شاخه‌های نظری، فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های کار دانش و فنی و حرفه‌ای می‌توانند در کنکور رشته هنر شرکت کنند، البته دانش‌آموزان شاخه نظری نیاز به ایجاد سابقه برای کنکور ندارند، اما شاخه‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای به دلیل اینکه دروس نهایی نداشته، باید در امتحان دروس زبان خارجه، ادبیات فارسی، عربی، دین و زندگی و سلامت و بهداشت شرکت و سابقه امتحان نهایی را کسب کنند.

وی تأکید کرد: ثبت‌نام و نحوه آزمون کنکور فنی و حرفه‌ای و کاردانش از کنکور سراسری جداگانه است و از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه ثبت‌نام آغاز می‌شود، البته پذیرش در تعدادی از رشته‌ها در دانشگاه‌های دولتی براساس معدل دیپلم صورت می‌گیرد.

معین اضافه کرد: متأسفانه برخی مشاوران به دلیل اطلاعات کمی که دارند دانش‌آموزان را به اشتباه هدایت می‌کنند، گرچه در سنوات گذشته دانش‌آموزان در کلاس تست شرکت و با کلید واژه تست‌زنی آشنا می‌شدند، اما اکنون سوالات کنکور مفهومی شده است و دانش‌آموز باید در مدرسه حضور پیدا کند، اینکه مشاور دانش‌آموز را تشویق به ماندن در منزل می‌کند اشتباه است.

انتهای پیام
captcha