طرح حفظ جز 30 قرآن در مدارس البرز با جدیت دنبال می‌شود
کد خبر: 4211435
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸

طرح حفظ جز 30 قرآن در مدارس البرز با جدیت دنبال می‌شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز البرز گفت: در سال جاری، طرح حفظ جز 30 قرآن را تقویت می‌کنیم و گسترش می‌دهیم؛ چون بر این باوریم که دانش‌آموزان با شرکت در این طرح ضمن انس با قرآن که هدف اصلی آموزش و پرورش است، صفات و اخلاقیات نیکو را نیز فرامی‌گیرند.

هادی خانمحمدی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز
هادی خان‌محمدی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: در مراکز آموزش و پرورش استان 12 دارالقرآن فعالیت می‌کنند. 
 
وی با اشاره به اینکه فعالیت اصلی این مراکز، برگزاری مسابقات قرآن و نشست‌ها و دوره‌های تخصصی برای دانش‌آموزان و همکاران علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی است، افزود: در این مراکز به منظور آموزش شیوه‌های جذب دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به فعالیت‌های قرآنی، دوره‌های مقدماتی، میانی و پیشرفته برای همکاران شاغل در آموزش و پرورش برگزار می‌شود و پس از اینکه افراد در دوره‌های یادشده شرکت کردند، فراگیری آنها مورد سنجش قرار می‌گیرد و سپس کار خود را آغاز می‌کنند. 
 
وی افزود: دارالقرآن‌های استان در طول سال هر مدرسه گروه‌های تواشیح تشکیل می‌دهند تا در مناسبت‌های گوناگون به اجرای برنامه‌های قرآنی در مدارس بپردازند. همچنین هر سال از هر منطقه، گروهی را برای جشنواره تواشیح و مدیحه‌سرایی معرفی می‌کنند که با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و یک گروه به مرحله کشوری راه پیدا می‌کند.
 
این مسئول بیان کرد: همچنین در مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش، مهدقرآن‌هایی با عنوان «نوگلان قرآنی» وجود دارد که برای سنین پیش از دبستان، سه روز در هفته کلاس آشنایی با قرآن برگزار می‌کند. 
 
خانمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید از مدارسی که دانش‌آموزانشان علاقه‌مند به آشنایی با قرآن و حفظ جزء ۳۰ باشند، تقدیر خواهد شد، گفتک البته اجباری برای حضور دانش‌آموزان در این طرح نیست و معیار، علاقه‌مندی آنهاست.
 
وی تصریح کرد: در سال جاری، این طرح را تقویت می‌کنیم و گسترش می‌دهیم؛ چون بر این باوریم که دانش‌آموزان با شرکت در این طرح ضمن انس با قرآن که هدف اصلی آموزش و پرورش است، صفات و اخلاقیات نیکو را نیز فرامی‌گیرند.
 
 
انتهای پیام
captcha