آیه 82 سوره مائده؛ مصداق دشمنی آشکار یهود با مسلمانان
کد خبر: 4211547
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۸
مقاومت قرآنی مردم غزه و وعده نابودی اسرائیل/ 2

آیه 82 سوره مائده؛ مصداق دشمنی آشکار یهود با مسلمانان

یک استاد دانشگاه در بررسی جایگاه یهود در قرآن کریم گفت: قصه تقابل بین مسلمانان و یهود به ماجرای اسرائیل و تشکیل این کشور غاصب برنمی‌گردد بلکه این موضوع یک ریشه قرآنی دارد و ۱۴۰۰ سال گذشته راجع به آن وحی نازل شده و آیه ۸۲ سوره مائده بهترین مصداق این دشمنی آشکار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی حسینی یمین، مدرس دانشگاه‌های همداناز زمانى که اسلام با بعثت پیامبر خدا طلوع کرد و پرچم حق را برافراشت و پرچم باطل‌ستیزى را به دست گرفت، قابیلیان و نمرودیان قد علم کردند و بناى خشکاندن حقیقت را پى‌ریزى کردند. خداوند با استفاده از قرآن و بعضى از تفاسیر به تاریخچه قوم یهود پرداخته و می‌فرماید بنى‌ اسرائیل به خاطر اینکه نسب ایشان به اسرائیل پیغمبر «یعقوب‏» مى‏‌رسد بنى‌ اسرائیل خوانده شدند، و فراز و نشیب‌هایى از زندگى این قوم و مواردى از ذلت آن‌ها را بیان می‌کند.

یهود قبل از ظهور پیامبر(ص) طبق کتب مذهبى خود، انتظار چنین ظهورى را داشتند و دیگران را به آن بشارت مى‏‌دادند. اما با ظهور اسلام نه تنها غالباً دعوت اسلام را نپذیرفتند بلکه در آشکار و نهان بر ضد آن قیام کردند. البته عده کمى از آنان اسلام را پذیرفتند و گروهى دیگر براى حفظ منافع خویش دست‏ به تحریف کتاب‌هاى آسمانى زدند.


بیشتر بخوانید:


در عصر ما نیز همان طرح‌هاى پیشینیان قوم یهود به اشکال دیگرى اجرا مى‏‌شود و کوشش مى‏‌کنند پایه‌‏هاى عقاید اسلامى را در افکار مسلمین، به‌ویژه نسل جوان ویران کنند. این دشمنى و عداوت تا به امروز بلکه تا زمانى که ستاره‌ه‏ا در آسمان حقیقت اسلام مى‏‌درخشد ادامه خواهد داشت. بدیهى است کسانى که ذره‌‏اى از فطرت حق‏‌جویى بهره‌‏مندند، هرگز با حق سرستیز ندارند و با آن به نزاع بر نمى‏‌خیزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی حسینی یمین، مدرس دانشگاه‌ در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، به بررسی جایگاه یهودیان در قرآن کریم پرداخت و اظهار کرد: در باب حضرت موسی(ع) و قوم یهود حدود هزار آیه در قرآن کریم وجود دارد؛ به عبارتی می‌توان گفت حدود یک هفتم قرآن کریم به این قوم پرداخته است. گرچه این کتاب، کتاب مسلمانان است اما همواره می‌بینیم که سرگذشت آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد و می‌فرماید یاد کنید از بنی اسرائیل و این مطلب همواره مورد تأکید خداوند قرار گرفته است.

قصه تقابل بین مسلمانان و یهود به ماجرای اسرائیل و تشکیل این کشور غاصب برنمی‌گردد بلکه این موضوع یک ریشه قرآنی دارد و ۱۴۰۰ سال گذشته راجع به آن وحی نازل شده است. در این راستا آیه ۸۲ سوره مائده بهترین مصداق این دشمنی آشکار است که خداوند به آن تأکید دارد. در این آیه می‌خوانیم: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا ۖ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَىٰ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ؛ هر آینه دشمن‌ترین مردم نسبت به مسلمانان، یهود و مشرکان را خواهی یافت، و بامحبت‌تر از همه کس به اهل ایمان آنان را که گویند: ما نصرانی هستیم. این دوستی نصاری نسبت به مسلمین به این سبب است که برخی از آنها دانشمند و پارسا هستند و تکبر و گردن‌کشی (بر حکم خدا) نمی‌کنند.»

یهود؛ شدیدترین دشمن مسلمانان

در آیه فوق خداوند یهود را به‌عنوان شدیدترین دشمن مسلمانان معرفی می‌کند. بر این اساس باید ویژگی‌های یک دشمن به خوبی بررسی شود. برای اینکه یک قوم دشمن اصلی مسلمانان معرفی شود پنج ویژگی اصلی دارد؛ امکانات، آموزش، خواسته، انگیزه و ساماندهی.

امکانات اولین ویژگی یک دشمن است‌، قطعاً دشمنی که سلاح نداشته باشد نمی‌تواند دشمنی کند، از طرفی باید نحوه استفاده از این سلاح را آموزش دیده باشد، علاوه بر این خواست و اراده عظیمی در اجرای آموزش‌های دیده شده باید از خود نمایان کند و انگیزه دشمنی را نیز داشته باشد و در نهایت نیز یک دشمن بدون ساماندهی، نمی‌تواند دشمن سرسختی باشد. بنابراین، لازم است ساماندهی داشته باشد در بین مسلمانان منافق‌های لازم را ایجاد کند تا بتواند به هدف خود برسد. قائده عقلی و براساس تأکید قرآن کریم این است که یهود این پنج ویژگی را در حد بالایی نسبت به سایر دشمنان مسلمانان دارد.

از صدر اسلام تاکنون یهودیان انسان‌های پولداری بودند. براساس تحلیل قرآن کریم این افراد رباخوار هستند و علت پولدار بودن آنها نیز همین موضوع معرفی شده است. اولین بانک‌ها توسط یهودیان ایجاد شده است. در مجموع نظامی را در جهان پایه‌ریزی می‌کنند که فسادهای مالی راه می‌اندازد و اخذ ربا می‌کند. استعمار کشورها، دزدی‌های پنهان از رویکرد این افراد است.

یهودیان در مجموع ۱۶ میلیون جمعیت در دنیا دارند که بیشترین سهام‌داران دنیا را تشکیل می‌دهند، تقریباً ۸۰ درصد ثروت دنیا را نیز در اختیار دارند، بنابراین امکانات بسیار زیادی دارند که این امکانات قطعاً تولید قدرت خواهد کرد، پس شدیدترین دشمن ما اولین و مهم‌ترین ویژگی را دارد که آن هم داشتن امکانات است.

در مقابل اگر کشوری علم و فناوری داشته باشد می‌تواند تولید ثروت کند، بنابراین ما برای مقابله با این امکانات باید بتوانیم علم و فناوری را ارتقا دهیم تا ثروت‌آفرین باشیم و امکانات مقابله با یهود که دشمن‌ترین دشمن ماست را فراهم کنیم.

آموزش؛ دومین ویژگی یهود در دشمنی با مسلمانان

دومین ویژگی مهمی که یهودیان دارند این است که علاوه بر داشتن امکانات، آموزش‌های بسیاری را نیز از گذشته تاکنون فراگرفته‌اند و حتی در قرآن کریم نیز می‌بینیم که اکثر پیامبرانی که از آنها یاد می‌شود از قوم بنی اسرائیل هستند، بنابراین در گذشته علوم مختلفی را از پیامبران خود آموخته‌اند. در قرآن کریم آمده است این افراد آموزش چهره‌شناسی را فراگرفته‌اند، به‌عنوان نمونه در آیه ۱۴۶ سوره بقره خداوند می‌فرماید: «الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ ۖ وَإِنَّ فَرِيقًا مِنْهُمْ لَيَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَهُمْ يَعْلَمُونَ؛ گروهی که ما بر آنها کتاب فرستادیم، (محمد(ص)) او را به خوبی می‌شناسند همان‌گونه که فرزندان خود را، و لکن گروهی از آنان از راه عناد حق را کتمان می‌کنند در صورتی که علم به آن دارند.» بر این اساس این افراد علوم مختلف به ویژه چهره‌شناسی را بلد هستند.

ما مسلمانان نیز آموزش‌های بسیاری از ائمه و پیامبر اکرم(ص) داشته‌ایم اما متأسفانه برخی از این آموزش‌ها در طول زمان دچار تحریف شده است، به‌عنوان نمونه در طب، آموزش‌های متعددی داشته‌ایم که در طول زمان از بین رفته و یا تحریف شده و به دست ما نرسیده است‌.

تصاحب دنیا؛ خواسته مهم یهودیان

سومین ویژگی مهم یک دشمن حقیقی خواسته یا هدف است، و خواسته مهم یهودیان که خود نیز همواره به آن تأکید دارند تصاحب کل دنیاست. اینها معتقد هستند کل زمین به آنها تعلق دارد و این مطلب در تورات فعلی نیز وجود دارد.

استراتژی مهم آن‌ها این است که ابتدا وارد قدس شوند، پس از تصاحب آن نیل تا فرات را بگیرند و در نهایت به کل دنیا صاحب شوند. از طرفی هم مسلمانان طبق آیه قرآن مدعی زمین هستند. خداوند در آیه ۱۰۵ سوره انبیاء می‌فرماید: «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ؛ و ما بعد از تورات در زبور (داود) نوشتیم که البته بندگان نیکوکار من ملک زمین را وارث و متصرف خواهند شد.»

بر این اساس این دنیا دو مدعی دارد یهودیان و مسلمانان، که ما براساس قرآن کریم «وَ نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ» (قصص/ آیه 5 سوره) مدعی هستیم. به همین دلیل ما مسلمانان در خروج سفیانی با اینها درگیر هستیم و در نهایت نیز این درگیری رخ خواهد داد چه الان و چه هزار سال بعد و این مسئله قطعی است، چراکه قرآن کریم می‌فرماید شدیدترین دشمن ما مسلمانان یهودیان هستند و این مقابله با یهودیان و اسرائیل فقط به عملیات‌هایی همچون عملیات وعده صادق برنمی‌گردد، این فقط یک دست گرمی بوده و مسئله این دشمنی فقط به این موضوعات ختم نمی‌شود.

یهودیان به شدت انگیزه لازم را برای دشمنی با مسلمانان دارد و تاکنون پروتکل‌های بسیاری را در این راستا تدوین کرده‌اند. آنها در این پروتکل‌ها برنامه خود را برای تصاحب دنیا و از بین بردن مسلمانان بیان می‌کنند که یکی از مهم‌ترین برنامه آن‌ها از بین بردن پوشش مسلمانان و ترویج برهنگی در آنان است، یکی دیگر از این پروتکل‌ها ورود ربا به زندگی مسلمانان است.

یهود انگیزه بسیار مهم و جدی در این راستا دارد؛ از دیدگاه آن‌ها انسان‌ها سه دسته‌اند، دسته اول یهودیان که نژاد برترند، دسته دوم افرادی که یهودیان را قبول دارند که باید مانند برده و حیوان با آنها برخورد کرد و دسته سوم نیز کسانی که یهودیان را قبول ندارند که باید با کمترین هزینه آنها را از بین برد. قطعاً از نظر آنها ما مسلمانان دسته سوم هستیم و انگیزه بالایی برای کشتن ما دارند.

یهودیان تشکیلات به شدت مخفی به نام فراماسون دارند و در کشورهای مسلمان برنامه‌ریزی صد ساله دارند. این حزب، حزب شیطان است، چراکه حزب مقابل الله حزب شیطان است. بنابراین، لازم است برای مقابله با این دشمن برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha