حفظ دستاوردهای انقلاب از مهم‌ترین اهداف تشکیل سپاه پاسداران است
کد خبر: 4211643
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
امام جمعه قیدار:

حفظ دستاوردهای انقلاب از مهم‌ترین اهداف تشکیل سپاه پاسداران است

حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی گفت: امام راحل با آن بینش الهی و تدبیر حکیمانه خود برای حفظ نظام و دستاوردهای آن دستور تشکیل نهاد مقدس سپاه پاسدران انقلاب اسلامى را داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، امام جمعه قیدار در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان با اشاره به دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های قدرت‌‏هاى سلطه و گروهک‌ها و جریان‏‌هاى ضد انقلاب برای براندازى نظام نوپاى جمهورى اسلامى و تجزیه آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه حضرت امام راحل با آن بینش الهی و تدبیر حکیمانه خود برای حفظ نظام و دستاوردهای آن دستور تشکیل نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامى را داد، افزود: كارآمدى سپاه در حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهاى آن و ایثار، مجاهدت و فداكارى و رشادت پاسداران براى تحقق آرمان‏‌هاى انقلاب به حدی بود که پس از گذشت دو سال از تشكیل آن حضرت امام فرمودند: «اگر سپاه نبود، كشور هم نبود.»

موسوی بیان کرد: افتخار بالاتر برای پاسداران عزیز این بود که حضرت امام فرمود: ای كاش من هم یک پاسدار بودم؛ همچنین خلف صالح امام، مقام معظم رهبری با لباس مقدس پاسداری در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا می‌کردند.

امام جمعه قیدار با تأکید بر اینکه با توجه تنوع تهدیدهای دشمن مأموریت‌های سپاه نیز متنوع بوده و در همه عرصه‌ها حضور فعال و نقش‌آفرین داشته است، تصریح کرد: دفع خطر گروه‏‌هاى تجزیه‏‌طلب در سال‏‌هاى اولیه پیروزى انقلاب، مدیریت هشت ساله جنگ تحمیلى در عرصه سازندگى كشور در عرصه جنگ نرم و فرهنگی و در عرصه جنگ اقتصادی در عرصه محرومیت‌زدایی و... در عرصه کمک‌رسانی در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله نیز سپاه همواره حضور دارد.

موسوی با بیان اینکه جهانیان اذعان می‌دارند كه اگر تلاش‏‌هاى ایران اسلامی و سپاه نبود القاعده و طالبان افراطى سراسر افغانستان را می‌گرفتند، افزود: اگر سپاه نبود در سال‏‌هاى اخیر داعش که عمارت در سوریه، عراق و در نهایت کشورهای اسلامی را در سر می‌پروراند، به هدف شوم و پلید خود می‌رسید.

وی گفت: این کارنامه درخشان است که دشمن را عصبانی و عاجز کرده است، بنابراین آنان در تلاش هستند سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند.

انتهای پیام
captcha