سه توصیه سیدعبدالفتاح نواب به نخستین گروه از عمره‌گزاران ایرانی
کد خبر: 4211719
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۷

سه توصیه سیدعبدالفتاح نواب به نخستین گروه از عمره‌گزاران ایرانی

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی از نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی در سال 1403 خواست که اخلاص داشته باشند و از سفر حج شناخت پیدا کنند و قدرشناس فرصت‌ها باشند.

سه توصیه سیدعبدالفتاح نواب به نخستین گروه از عمره‌گزاران ایرانیحجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نمایند ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در آیین بدرقه نخستین گروه زائران حج عمره در سال 1403 گفت: از زائرانی که به این سفر معنوی مشرف شده‌اند، می‌خواهم که نهایت بهره‌ را ببرند.

وی افزود: سه توصیه به زائران خانه خدا دارم، نخست اینکه اخلاص داشته باشند، زیرا کاری که مبتنی بر اخلاص باشد، ماندگار خواهد ماند. امام خمینی (ره) برای خدا کار می‌کرد. به همین سبب هیچ‌گاه مسیرشان را رها نکردند و پشیمان نشدند. 

سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: دوم اینکه سعی کنید شناخت و اطلاعات خود را درباره سفر حج افزایش دهید و از فرصت‌ حضور در جلساتی که در سرزمین وحی برگزار می‌شود، بیشترین استفاده را ببرید. اکنون در مراسم ما برادران شیعه و اهل سنت حضور دارند که نشان‌دهنده توجه زائران به افزایش شناخت اعمال و مناسک است.

وی با اشاره به اینکه باید قدر فرصت‌ها را بدانیم، گفت: توصیه سوم این است که قدرشناس این فرصت‌ها باشیم. شما عزیزان ۹ سال انتظار کشیدید و هزینه کرده‌اید. بنابراین باید از لحظه لحظه این حضور استفاده کنید. افراد بسیاری برای حضور در سرزمین وحی ثبت‌نام کردند، اما از دنیا رفتند و از دست رفتن این فرصت‌ها غم‌انگیز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب گفت: عمره یک نور است. پس برای خودتان و نسلتان دعا کنید. وضعیت امروز فرزندان من و شما از نسل گذشته سخت‌تر است، زیرا دینداری سخت‌تر شده است. در کنار کعبه دستتان را بالا ببرید و برای فرزندانتان دعا کنید. همچنین در روایت‌ها آمده که نعمت سلامتی و امنیت را قدر بدانید. می‌دانید برادران ما در غزه در چه وضعی هستند. آنها با سختی و گرسنگی زندگی می‌کنند. باید به یاد تمام مسلمانان به ویژه فلسطینی‌ها باشیم که به دست استکبار شهید می‌شوند.

یادآوری می‌شود، آیین بدرقه نخستین گروه از زائران حج عمره در سال 1403 پس از 9 سال انتظار صبح امروز، سوم اردیبهشت‌، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی؛ مولوی اسحاق مدنی، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛ عبدالله بن سعود العنزی، سفیر عربستان در ایران؛ سیدعباس حسینی، معاون وزیر فرهنگ و رئیس سازمان حج و زیارت؛ سعید چلندری، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و جمعی از معاونان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در ترمینال «سلام» فرودگاه امام(ره) برگزار شد. 

انتهای پیام
captcha