«وعده صادق» تنبیه متجاوز بود + صوت
کد خبر: 4212156
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
احمد نجفی:

«وعده صادق» تنبیه متجاوز بود + صوت

بازیگر فیلم توفان شن گفت: ایران هیچگاه به دنبال جنگ نبوده و نیست و عملیات «وعده صادق» هم تنها تنبیهی برای متجاوز بود.

احمد نجفی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا بابیان اینکه «وعده صادق» عملیاتی موفق بود، گفت: این رویداد را در امتداد هدفی که برای آن در نظر گرفته‌ شده، اتفاقی موفق محسوب می‌شود. در این میان اینکه چند موشک به هدف اصابت کرد یا منهدم شده چندان اهمیتی ندارد زیرا هیمنه پوشالی که رژیم صهیونیستی برای سپر آهنین خود تبلیغ کرده بود از بین رفت. البته باید توجه داشت اگر برخی کشورهای صاحب قدرت به کمک اسرائیل نیامده بودند مطمئناً خسارات وارده به آنها بسیار بیشتر از آن چیزی بود که شاهدش بودیم.
 
وی افزود: افسوس می‌خورم برخی از عوامل نفوذی در داخل کشور در فضای مجازی در پی ضربه زدن به کشور هستند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که نبود شفافیت وجود داشته باشد. ما اگر به مردم اطمینان کنیم و هر آنچه رخ‌داده را به مردم بگوییم دیگر بدخواهان ایران و انقلاب در فضای مجازی دست به شایعه‌پراکنی نمی‌زنند. با این توضیح هر آنچه در «وعده صادق» یا حادثه اصفهان رخ‌داده را باید برای مردم با زبانی صریح بیان کنیم.
 
نجفی با بیان اینکه جنگ، اتفاقی خوشایند نیست، گفت: ایران هیچگاه به دنبال جنگ نبوده و نیست، عملیات «وعده صادق» هم تنها تنبیهی برای متجاوز است. ایران هرگاه احساس کند به شرف و خاکش توهین صورت گرفته ساکت نخواهند بود و تجاوزگر را مجازات خواهد کرد.
 
وی در پاسخ به این سؤال که سینما و تلویزیون تا چه حد می‌تواند تصویرگر صلابت و اقتدار ایران باشد؟ بیان کرد: این امر قابل‌تصور است اما آنچه امروز می‌بینیم زیاد خوشایند نیست چون فیلم‌های اجتماعی کشورمان در جهت ناامیدی و سیاه‌نمایی قدم برمی‌دارد. اگر عملیات «وعده صادق» در هر کشور دیگری رخ می‌داد مطمئن باشید تعداد بسیار سینمایی و مستند تولید می‌شد زیرا بار دراماتیک و حماسی آن بالا بود. در این رابطه می‌خواهم از فیلم «به وقت شام» نام ببرم. من این فیلم را با تمام نقاط ضعف و قدرتی که داشت، کاری خوب دیدم اما متأسفانه کمتر به چنین تولیدات استراتژیکی توجه می‌شود.
 
این بازیگر ادامه داد: بخش مهمی از سینما باید به موضوع ملی بپردازد تا در سایه توجه به غرور ملی، امید در جامعه دوچندان شود. در این راستا «وعده صادق» اتفاق بسیار خوبی است که به واسطه آن می‌توان غرور ملی را مورد توجه قرار داد البته برای رسیدن به سینمای ملی باید مدیران نیز امکانات لازم را فراهم آورند وگرنه هنرمند به تنهایی قادر نیست در این رابطه قدمی بردارد.
 
بازیگر فیلم «توفان شن» درباره رفتار ریاکارانه برخی کشورهای مدعی حقوق بشر گفت: وقتی عملیات «وعده صادق» رخ داد شاهد بودیم که سران کشورهای غربی به اسرائیل رفته و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کردند. دلیل این امر هم روشن است. بنگاه‌های اقتصادی یهودی در کشورهای غربی نقشی تعیین‌کننده دارند بنابراین ساده‌انگاری است که فکر کنیم کشورهای غربی، رژیم صهیونیستی را که حامی مالی آنها است تنها بگذارند. برای همین است هم هرگونه جنایتی که هم‌اکنون صهیونیست‌ها در غزه انجام می‌دهند را نادیده می‌گیرند!

کد

این سینماگر متذکر شد: برای همه روشن است بخش مهمی از سنای آمریکا تحت اختیار صهیونیست‌هاست برای همین دلخوش کردن به این مدعیان دروغین حقوق بشر کاری عبث و بیهوده است. بگذارید درباره نفاق آنها مثالی بزنم. قبل از عملیات «وعده صادق» بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برخی اظهار‌نظرهای ریاکارانه در دفاع از فلسطین انجام داده بود اما به محض اینکه عملیات وعده صادق رخ داد شخصاً به اسرائیل سفر کرد و از آنها حمایت کامل را به عمل آورد. بایدن می‌داند اگر از اسرائیل حمایت کامل را به عمل نیاورد در دوره بعد رأی نخواهد آورد. بی‌شرمی مقامات آمریکایی تا به آنجا پیش رفت که اجازه نداد در شورای امینت جنایاتی را محکوم کنند که اسرائیل پیرامون کنسولگری ایران انجام داده بود. چگونه چنین افرادی می‌خواهند مدافع حقوق بشر باشند. سازمان ملل از دیدگاه من به مکانی تبدیل‌شده که صاحبان قدرت در آنجا سوءاستفاده سیاسی را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha