دشمن عفت اجتماعی را هدف قرار داده است
کد خبر: 4212406
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹

دشمن عفت اجتماعی را هدف قرار داده است

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه امروزه عفّت اجتماعی مورد هدف و طمع دشمن قرار دارد، گفت: نبود عفّت باعث از بین رفتن آرامش در جامعه می‌شود.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، هفتم اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محمدآباد یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه امروزه عفّت و حیا مورد هدف و طمع دشمن قرار دارد، گفت: پیامبر اکرم(ص) میوه‌های عفّت را 10 چیز عنوان کردند که یکی از این موارد رضایت‌مندی در سطح جامعه است، و اگر این عفّت نباشد این رضایت‌مندی در جامعه وجود نخواهد داشت و تنها خشم و نگاه غضب‌آلود نسبت به یکدیگر در جامعه گسترش می‌یابد.

وی ادامه داد: فتنه سال 1401 نشان داد که چگونه نبود عفّت باعث از بین رفتن آرامش در جامعه می‌شود و چه وحشی‌گری‌هایی که از سوی افراد حامی بی‌عفّتی در جامعه صورت گرفت. از دیگر آثار نبود عفّت در جامعه می‌توان به این موارد اشاره کرد که اثر کار نیک در جامعه دیده نمی‌شود، آسایش و دلجویی، تفکر، از خودگذشتگی نیز در جامعه از بین می‌رود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به نتیجه از بین رفتن آثار عفاف در جامعه بیان کرد: زمانی که آثار عفاف در جامعه از بین برود چیزی جز از هم پاشیدگی خانواده‌ها، درگیری افراد با یکدیگر، هنجارشکنی در جامعه و روابط سرد در محیط زندگی باقی نمی‌ماند. شکل‌گیری هنجارشکنی‌ها و بی‌عفّتی‌ها در جامعه از چندین جهت می‌تواند رخ دهد که بخشی از آن حرکت‌های سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی شده هستند که ریشه در لجبازی‌های سیاسی و بخشی دیگر ریشه در ضعف تربیتی، فرهنگی و اخلاقی و فکری دارد.

وی با بیان اینکه در راستای کنترل بخش اول باید نیروی ناجا و دستگاه‌های قضائی ورود پیدا کنند، گفت: در قسمت دوم نیز مسئولان تربیتی و فرهنگی باید ورود پیدا کنند و این میدان برای این افراد است، البته باید تأکید کرد که تمامی افراد جامعه در این زمینه مسئولیت دارند و اسلام تماشاچی و نظاره‌گر ندارد و اسلام تربیت‌کننده انسان مسئولیت‌شناس همراه با فرهنگ جهاد است.

مدرسی با اشاره به اینکه تمام اقشار جامعه در این جریان مسئولیت دارند، عنوان کرد: میدان نبرد اصلی در این جریان مدیریت صحیح فضای مجازی است و باید با سلبریتی‌های قبح‌شکن برخورد جدی شود. اصلاح نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی، برخورد با مافیای تولیدکننده و وارد کننده و توزیع کننده لباس‌های نامناسب در جامعه، نظارت دقیق بر شبکه نمایش خانگی، اصلاح ریشه‌ها و وضعیت‌ها در خیابان‌ها نیز میدان‌های نبردی هستند که در راستای حفظ عفّت جامعه باید با قدرت در آن حضور یافت.

وی با اشاره به تأثیر گرانی‌ها بر فرهنگ و کار فرهنگی گفت: گرانی‌ها و کاهش ارزش پول ملی راندمان کار فرهنگی را پایین می‌آورد و از این جهت نیز باید به این مقوله توجه بیشتری داشت. مردم مؤمن و متدین به عنوان پشتیبانی از نیروهای فرهنگی و امنیتی، فراجا و قضائی باید حتماً بروز و ظهور داشته باشند. 

مدرسی با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» باید در تمام ابعاد برای مردم روشن شود، اظهار کرد: چرایی این عملیات و دلیل آن، چگونگی و امکانات و آثار آن باید برای مردم تبیین و روشن شود. این عملیات به دلیل تجاوز و تعدی رژیم اشغالگر قدس به خاک ایران صورت گرفت، وگرنه ایران به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیست. ایران رژیم منحوس صهیونیستی را نامشروع می‌داند، اما با این حال ابتدا و مستقیم اقدام به جنگ با این رژیم نکرد.

وی با بیان اینکه این عملیات گسترده‌ترین عملیات پهپادی و موشکی بدون حضور نیروی انسانی و تنها با بخشی از امکانات نظامی ایران اسلامی صورت گرفت، اظهار کرد: تقویت وحدت و انسجام ملی، ارسال پیام به استکبار جهانی مبنی براینکه دژ مستکبران در منطقه استواری ندارد، ارسال پیام به رژیم اشغالگر قدس مبنی بر توقف جنگ‌طلبی و اقدامات متجاوزانه به خاک ایران، تأمین امنیت مضاعف برای ایران اسلامی و پیام به نیروهای جبهه مقاومت مبنی بر اینکه ایران اسلامی در کنار مظلومان است از جمله آثار و برکات این عملیات بود.

انتهای پیام
captcha